Cafetariaplan P&V Groep valt in de prijzen

Op donderdag 14 november ontving de P&V Groep, tijdens de jaarlijkse uitreiking van de HR Excellence Awards, de Corporate HR Award in de categorie ‘Employee Engagement’. Deze prestigieuze award werd in 2012 gelanceerd met als doel elk jaar werkgevers te belonen voor hun Human Resources beleid in het algemeen en innovatieve en inspirerende initiatieven in dat domein in het bijzonder.

Cafetariaplan bekroond in categorie ‘Employee engagement’

 

Een jury van 10 onafhankelijke HR-professionals koos uit 38 genomineerden een winnaar in 4 categorieën: Organizational Effectiveness, Employee Experience, High-Impact People Strategy en Employee Engagement. De P&V Groep werd winnaar in de laatste categorie, die organisaties beloont voor hun innovatieve aanpak op het vlak van de betrokkenheid van werknemers.

Ann Van Buggenhout (HR Manager – Compensation & Benefits): “De Corporate HR Awards zijn bedoeld om bedrijven in de kijker te zetten voor hun inspanningen om een innovatief en inspirerend HR-beleid neer te zetten. Voor de P&V Groep was het vooral de invoering van ons flexibel remuneratieplan (cafetariaplan) dat de aandacht trok, zowel vanwege de ruime keuze aan voordelen die we onze medewerkers bieden als de manier waarop intern over het plan wordt gecommuniceerd. Het cafetariaplan is een manier waarop we ons onderscheiden op de arbeidsmarkt en dat bovendien zeer gesmaakt wordt door onze werknemers.

Cafetariaplan als middel voor versterking van employee engagement

 

Het cafetariaplan van de P&V Groep, ingevoerd in 2018, geeft de medewerkers beslissingsrecht over een gedeelte van hun verloning: o.a. de eindejaarspremie en variabele verloning kunnen in het plan besteed worden aan een auto, een (elektrische) fiets, laptop, smartphone of tablet, warrants, een opleiding, extra vakantiedagen of gewoon cash. Enkele cijfers: sinds de opening van het plan in oktober 2018 werden er 84 fietsen besteld, 238 auto’s, 199 laptops, smartphones & tablets en werd er 725 keer voor cash gekozen, 1568 keer voor warrants en werden er in totaal 1433 extra vakantiedagen gekocht.

Een kleine kanttekening: P&V draagt duurzaamheid hoog in het vaandel, wat zich onder andere vertaalt in een “groene” car policy en het stimuleren van elektrische auto’s en hybride modellen; deze lijn wordt ook doorgetrokken naar de auto’s in het cafetariaplan.

Ieder maakt de keuze die hem/haar het best past en bovendien ook om het even wanneer, want het plan is doorlopend open. En bij elke toevoeging van een nieuw voordeel communiceert HR hier uitgebreid over, via verschillende kanalen. Het cafetariaplan is een krachtige tool geworden die P&V helpt om zijn employee engagement te versterken.

Erkenning door collega HR-professionals

 

Ann Bayart (Directeur HR): “Het feit dat we door een panel van human resources professionals gekozen zijn, is al een mooie erkenning op zich. De beloning voor een team van collega’s uit verschillende departementen die zich maandenlang hebben ingezet om het cafetariaplan op te zetten. De bevestiging dat de gevaren koers de juiste is, en dat we die verder moeten volgen. Dat we dit alles ook nog mogen verzilveren met een award, geeft natuurlijk veel voldoening. Deze award zal ons in staat stellen om nog meer nieuw talent aan te trekken, en om de keuze te bevestigen voor iedereen die ons al is komen versterken”.

De P&V Groep is een coöperatieve verzekeringsgroep die actief is in België. De P&V Groep biedt verzekeringsoplossingen aan particulieren, zelfstandigen, bedrijven en instellingen via verschillende merken en distributiekanalen.

Bron: P&V

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER