Securex en Officient brengen loonbeheer en HR-processen samen in 1 digitaal platform

HR-dienstverlener Securex gaat een verregaande samenwerking aan met de Belgische startup Officient. Door als eerste van de grotere HR-dienstverleners in België zowel loonadministratie als de belangrijkste HR-processen aan te bieden op één centraal platform, creëert Securex een primeur voor zijn Belgische en internationale klanten. De uitgebreide samenwerking met Officient zorgt ervoor dat de 88.000 werkgevers die met Securex werken meer efficiëntie, overzicht en inzichten zullen krijgen in hun HR-processen wanneer zij gebruik maken van het nieuwe platform.

Uniek in België

Securex biedt dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Om zijn klanten in België en internationaal nog meer voordeel te bieden binnen die brede aanpak, neemt Securex nu Officient in de arm om één multinationaal platform uit te bouwen. Dat platform gaat verder dan louter een standaardkoppeling van een interface aan een loonmotor.

Filip Baptist, CEO van Securex: “Heel wat bedrijven willen een HR-partner die niet alleen lonen berekent, maar ook op een geïntegreerde manier oplossingen aanreikt voor hun bredere HR-noden. En vaak niet enkel in België, maar ook buiten onze landsgrenzen. Het nieuwe platform biedt hen één centrale oplossing met een digitale interface die qua gebruiksvriendelijkheid in België zijn gelijke niet kent.”

Officient is een gebruiksvriendelijke toepassing voor het beheren van HR-processen zoals contracten, bedrijfswagens, functioneringsgesprekken, onboarding, opleidingen … dat bovendien kan gekoppeld worden aan een uitgebreid segment van andere bedrijfsapplicaties.

Michiel Crommelinck, Co-founder en CEO van Officient: “Veel werkgevers beheren hun HR-processen nog via spreadsheets of zelfs op papier, waardoor HR-data vaak versnipperd zit. Onze gezamenlijke ambitie is om, dankzij digitalisering, bedrijven meer te laten halen uit hun HR-administratie. Daar wordt door deze samenwerking eindelijk op grote schaal werk van gemaakt.”

Langetermijnsamenwerking met internationale dimensie

Door de langetermijnsamenwerking met Officient kan Securex het centrale klantenplatform nog sneller en gebruiksvriendelijker introduceren in de markt, waardoor het zijn digitalisering fors opdrijft.

Filip Baptist: “Veel van onze klanten willen hun HR-data en -beleid centraliseren, en dan ook nog eens vaak over landsgrenzen heen. Dankzij de samenwerking met Officient zal Securex dit effectief kunnen aanbieden. Een dergelijk multinationaal en digitaal HR-platform is uniek in België.”

Voor Officient is de samenwerking met Securex de ideale springplank voor de internationale ambities van de startup.

Impact voor de gebruikers

De grote voordelen voor de klanten van Securex worden de verbeterde gebruiksvriendelijkheid, tijdswinst door hogere efficiëntie en het feit dat ze gemakkelijker meerwaarde uit hun HR-administratie kunnen halen, zoals eenvoudige en actuele inzichten in hun ziekteverzuim, loonkost en retentie.

Alle klanten van Securex zullen toegang krijgen tot het platform via Officient. In het tweede kwartaal van 2020 kunnen de eerste klanten al gebruik maken van het platform; eind dit jaar zullen al enkele duizenden klanten van de nieuwe samenwerking kunnen genieten.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER