#ZigZagHR Brainpickings: Gelukkige medewerkers maken gelukkige klanten maken een betere wereld.

Dat de medewerkersbetrokkenheid zo’n ontzettende duik nam, heeft volgens Nathalie Arteel niet uitsluitend te maken met covid-19 en de context waarin we moesten werken de afgelopen maanden, maar ook met een algemeen gebrek aan vertrouwen van medewerkers in hun leidinggevenden:

“Jarenlang werden mensen aangestuurd op performance met de focus op systemen en processen. In deze analytische realiteit zijn leidinggevenden vergeten wat het betekent om emotionele momenten van verbinding te creëren met hun medewerkers. Dát wordt de grote uitdaging!”

Het gevoel gewaardeerd te zijn, is één van de fundamentele menselijke behoeften opdat iemand zich gelukkig, gezond en geëngageerd voelt. En wie zich gewaardeerd voelt, heeft ook een positieve invloed op anderen, bijvoorbeeld door een betere collega, een betere echtgenoot, ouder, vriend te zijn,… In het bedrijfsleven is het gevolg ook zeer zichtbaar: er worden meer loyale klanten aangetrokken.

Gelukkige medewerkers maken gelukkige klanten maken een betere wereld.

“Waardering gaat niet over een aantrekkelijk loon, maar over hoe iemand zich voelt. Wat telt, is een moment van blijdschap, verrassing en verbondenheid én het gevoel dat je iets betekent voor de organisatie”, aldus Arteel. “Waardering is het krachtigste en goedkoopste middel om het bedrijfsresultaat positief te beïnvloeden én om medewerkers geëngageerd te houden. Het zijn vaak kleine dingen die de lichtjes in de ogen doen schitteren.”

Met Lucky Bird wil Arteel daartoe alvast haar steentje bijdragen. Daarover heb ik het met haar in deze episode van Brainpickings.

Vond je deze podcast interessant, vertel het dan zeker verder!
Geef ons een like of laat een comment na…
En abonneer je op ons youtube kanaal of via spotify

Lees ook het interview met Nathalie Arteel

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER