Korian België behaalt ‘Top Employer 2024’ certificering

Korian België heeft voor het tweede opeenvolgende jaar het ‘Top Employer 2024’ certificaat in de wacht gesleept. Het gerenommeerde Top Employers Institute erkent jaarlijks organisaties die uitblinken in HR-beleid. Deze erkenning versterkt de positie van Korian België als een referentiewerkgever in de zorg die daadwerkelijk het verschil maakt in een krappe arbeidsmarkt.

Het Top Employer-programma, met certificering van meer dan 1800 organisaties wereldwijd in 120 landen, heeft via een diepgaande audit opnieuw de HR-processen van Korian België doorgelicht. Het bedrijf heeft onder meer overtuigend bewijs geleverd in de domeinen ethiek & integriteit, missie en waarden, duurzaamheid, werkomgeving, leiderschap, organisatie en verandering, business & people strategie, employer branding en learning.

Jaar van groei ​

​De gedetailleerde evaluatie en de vergelijking met internationale normen hebben Korian België bij de eerste certificering in 2023 een waardevol inzicht gegeven in de gebieden waar verdere groei en optimalisatie van het HR-beleid en de -processen mogelijk was. Het afgelopen jaar heeft Korian België zich specifiek gericht op verbeteringen in health & safety policy, talent policy, onboarding/pre-boarding en de training van facilitators (lokale aanspreekpunten voor opleidingen in de woonzorgcentra).

Herman Van Ballart, HR Director bij Korian.

“In de kernwaarden van Korian België koesteren we de zorg voor ouderen als een unieke verantwoordelijkheid, waarbij warme en duurzame relaties centraal staan. Het behalen van het Top Employer 2024 certificaat bevestigt dat, ondanks de uitdagingen in onze sector, we met succes deze waarden in de praktijk brengen. Het certificeringslabel vergroot niet alleen onze zichtbaarheid op de arbeidsmarkt, maar biedt ook tastbaar vertrouwen aan kandidaten die overwegen bij ons te komen werken. Door hieraan vast te houden, waarborgen we gelijktijdig kwaliteit voor zowel onze gewaardeerde medewerkers als voor (potentiële) bewoners”.

Foto 2 min

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER