PARTNERCONTENT

Hoe word je de aantrekkelijkste werkgever van België?

Brainpickings on the road is de video-podcast voor HR professionals die graag inspiratie tanken maar niet altijd de tijd vinden om zelf naar alle boeiende HR events te gaan. Daarom trekt #ZigZagHR het land rond, kruipen we in het hoofd van de keynote speakers en vatten we voor jou de essentie samen in snackable video content.

Op 20 april 2023 gingen we langs op de uitreiking van de Randstad Employer Brand Awards 2023. Sven Hubin is jouw host en hij gaat in gesprek met

  • Jan Denys, Director Public Affairs & arbeidsmarkt expert bij Randstad: Over de belangrijkste resultaten van het Randstad Employer Brand Rapport (Nl)
  • Wouter Beuckels & Paul-Etienne Siegriest, senior managers bij Hudson: Over de guiding principles van een strategisch reward beleid (Nl – Fr)
  • Bart Remmerie, HR director DPG Media & Olivier Lefèvre, Management Consultant Randstad (Nl)
  • Emmanuel Amory, Managing Director GSK België & Sébastien Cosentino, Senior Manager Randstad – Wallonië (Fr)

In deze 4-delige video-reeks reiken we jou sleutels, tips en handvaten aan om een aantrekkelijk werkgever te worden.

Randstad Employer Brand Awards: Werkzekerheid troef

Ieder jaar onderzoekt Randstad de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers van ons land. 183 bedrijven actief in België met meer dan 1000 werknemers werden opgenomen in de studie. 16 drivers van een employer brand worden daarin bevraagd.

Werkzekerheid troef. Zo kunnen we de 23ste editie van het Randstad Employer Brand Research rapport samenvatten. De historisch lage werkloosheid en de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt doen de gepercipieerde werkzekerheid stijgen naar ongeziene hoogte.

Randstad maakt een onderscheid tussen absolute en relatieve aantrekkelijkheid. Het is op basis van de relatieve aantrekkelijkheid dat de Randstad Awards uitgereikt worden. Voor het eerst werden twee winnaars gekozen; één voor de meest aantrekkelijke Nederlandstalige werkgever en één voor de meest aantrekkelijke Franstalige werkgever.

Het belang van een sterk employer brand staat niet meer ter discussie vandaag. Een goed werkgeversmerk biedt een duurzaam competitief voordeel en dient als buffer in goede en slechte tijden.

>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Jan Denys, Director Public Affairs & arbeidsmarkt expert bij Randstad over de belangrijkste resultaten van het Randstad Employer Brand Rapport

<< >>

De guiding principles van een strategisch reward beleid

Aantrekkelijke bedrijven slagen er niet alleen beter in om mensen aan te trekken, medewerkers blijven er doorgaans ook langer plakken. Bovendien dient een goed onderhouden werkgeversmerk als een buffer, in goede én slechte tijden.

In de Randstad Employer Brand Studie werd voor de 23ste keer bevraagd welke drivers een bedrijf aantrekkelijk maken. Loon en voordelen staan opnieuw op de eerste plaats. Verrassend is dat niet gezien de huidige economische context.

Een strategisch reward beleid is met andere woorden cruciaal. Zeker vandaag.

>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Wouter Beuckels & Paul-Etienne Siegriest, senior managers bij Hudson over de guiding principles van een strategisch reward beleid.

<< >>

In gesprek met DPG Media, de meest aantrekkelijke Nederlandstalige werkgever in België

Sinds 2000 onderzoekt Randstad de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers in België. Dit jaar zijn GlaxoSmithKline (GSK) en DPG Media de meest aantrekkelijke werkgevers. Van degenen die de bedrijven kennen zegt 53% graag tot heel graag bij de bedrijven te willen werken. Voor DPG Media is het de eerste overwinning.

“Na enkele jaren in de top 10 van meest aantrekkelijke werkgever te hebben gestaan, is de bekroning tot nummer één, de ultieme kers op de taart. Het is het resultaat van meer dan 1.400 enthousiaste collega’s, die elke dag het beste van zichzelf geven. Deze erkenning toont aan dat de passie die we binnen ons bedrijf voelen, ook zichtbaar is voor de buitenwereld. Dat onze mediagebruikers graag collega-mediamaker willen worden, zien we als een heel mooi compliment.”

Kris Vervaet, CEO DPG Media België

>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Bart Remmerie, HR director DPG Media, die zich dit jaar meest aantrekkelijke werkgever mag noemen.

<< >>

In gesprek met GSK, de meest aantrekkelijke Franstalige werkgever in België

Sinds 2000 onderzoekt Randstad de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers in België. Dit jaar zijn GlaxoSmithKline (GSK) en DPG Media de meest aantrekkelijke werkgevers. Van degenen die de bedrijven kennen zegt 53% graag tot heel graag bij de bedrijven te willen werken. GSK was al vier keer eerder winnaar en wordt met vijf overwinningen mederecordhouder.

“GSK onderscheidt zich als een bedrijf met een sterk potentieel voor wetenschappelijke innovatie waarbij de menselijke dimensie de sleutelfactor is voor haar groei. Het is onze missie om wetenschap, technologie en talent te verenigen om samen ziekte voor te blijven, en het is deze ambitie die al onze medewerkers drijft. De Randstad Award belicht hun perceptie van het bedrijf en is gebaseerd op feitelijke en duurzame criteria: deze mooie prijs is vooral die van onze 9.000 collega’s en weerspiegelt de waarden die zij dagelijks uitdragen.”

Emmanuel Amory, Managing Director van GSK in België:

>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Emmanuel Amory, Managing Director van GSK België, die zich dit jaar meest aantrekkelijke werkgever mag noemen.

+++

Meer weten over de Randstad Employer Brand Awards & het Randstad Employer Brand Rapport?

>> Download het Randstad Employer Brand Rapport

>> Lees het persbericht

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Jouw verhaal lanceren bij #ZigZagHR?

Bespreek met ons de opties om jouw branded content op onze site te zetten.

Ook interessant

LEES MEER