Brainpickings on the road is de video-podcast voor HR professionals die graag inspiratie tanken maar niet altijd de tijd vinden om zelf naar alle boeiende HR events te gaan. Daarom trekt #ZigZagHR het land rond, kruipen we in het hoofd van de keynote speakers en vatten we voor jou de essentie samen in snackable video content.
Op 20 april 2023 gingen we langs op de uitreiking van de Randstad Employer Brand Awards 2023. Sven Hubin is jouw host en hij gaat in gesprek met
- Jan Denys, Director Public Affairs & arbeidsmarkt expert bij Randstad: Over de belangrijkste resultaten van het Randstad Employer Brand Rapport (Nl)
- Wouter Beuckels & Paul-Etienne Siegriest, senior managers bij Hudson: Over de guiding principles van een strategisch reward beleid (Nl – Fr)
- Bart Remmerie, HR director DPG Media & Olivier Lefèvre, Management Consultant Randstad (Nl)
- Emmanuel Amory, Managing Director GSK België & Sébastien Cosentino, Senior Manager Randstad – Wallonië (Fr)
In deze 4-delige video-reeks reiken we jou sleutels, tips en handvaten aan om een aantrekkelijk werkgever te worden.
Randstad Employer Brand Awards: Werkzekerheid troef
Ieder jaar onderzoekt Randstad de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers van ons land. 183 bedrijven actief in België met meer dan 1000 werknemers werden opgenomen in de studie. 16 drivers van een employer brand worden daarin bevraagd.
Werkzekerheid troef. Zo kunnen we de 23ste editie van het Randstad Employer Brand Research rapport samenvatten. De historisch lage werkloosheid en de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt doen de gepercipieerde werkzekerheid stijgen naar ongeziene hoogte.
Randstad maakt een onderscheid tussen absolute en relatieve aantrekkelijkheid. Het is op basis van de relatieve aantrekkelijkheid dat de Randstad Awards uitgereikt worden. Voor het eerst werden twee winnaars gekozen; één voor de meest aantrekkelijke Nederlandstalige werkgever en één voor de meest aantrekkelijke Franstalige werkgever.
>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Jan Denys, Director Public Affairs & arbeidsmarkt expert bij Randstad over de belangrijkste resultaten van het Randstad Employer Brand Rapport
<< >>
De guiding principles van een strategisch reward beleid
Aantrekkelijke bedrijven slagen er niet alleen beter in om mensen aan te trekken, medewerkers blijven er doorgaans ook langer plakken. Bovendien dient een goed onderhouden werkgeversmerk als een buffer, in goede én slechte tijden.
In de Randstad Employer Brand Studie werd voor de 23ste keer bevraagd welke drivers een bedrijf aantrekkelijk maken. Loon en voordelen staan opnieuw op de eerste plaats. Verrassend is dat niet gezien de huidige economische context.
>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Wouter Beuckels & Paul-Etienne Siegriest, senior managers bij Hudson over de guiding principles van een strategisch reward beleid.
<< >>
In gesprek met DPG Media, de meest aantrekkelijke Nederlandstalige werkgever in België
Sinds 2000 onderzoekt Randstad de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers in België. Dit jaar zijn GlaxoSmithKline (GSK) en DPG Media de meest aantrekkelijke werkgevers. Van degenen die de bedrijven kennen zegt 53% graag tot heel graag bij de bedrijven te willen werken. Voor DPG Media is het de eerste overwinning.
>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Bart Remmerie, HR director DPG Media, die zich dit jaar meest aantrekkelijke werkgever mag noemen.
<< >>
In gesprek met GSK, de meest aantrekkelijke Franstalige werkgever in België
Sinds 2000 onderzoekt Randstad de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers in België. Dit jaar zijn GlaxoSmithKline (GSK) en DPG Media de meest aantrekkelijke werkgevers. Van degenen die de bedrijven kennen zegt 53% graag tot heel graag bij de bedrijven te willen werken. GSK was al vier keer eerder winnaar en wordt met vijf overwinningen mederecordhouder.
>> Sven Hubin gaat in deze podcast in gesprek met Emmanuel Amory, Managing Director van GSK België, die zich dit jaar meest aantrekkelijke werkgever mag noemen.
+++
Meer weten over de Randstad Employer Brand Awards & het Randstad Employer Brand Rapport?