fbpx

#ZigZagHR Brainpickings: In het Hoofd van Martine Vandezande én Chokri Mahassine

Dé HR-uitdagingen van vandaag in drie vaste vragen én een verkenning van het thema van de maand, ‘Change – Stairway to Heaven or Highway to Hell?’, in nog eens drie vragen – zo luidt de opdracht van de #ZigZagHR-Wijzen.

In oktober steken we ons licht op bij Martine Vandezande, HR Director bij Mediahuis, de uitgever van onder andere De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, regionale televisiezenders, Jobat, Zimmo,… Maar ook actief in Nederland, Ierland en Luxemburg met merken zoals NRC Handelsblad, De Telegraaf, The Irish Independent, Belfast Telegraph, Luxemburger Wort,…

Zigzaggend tussen communicatie, marketing en HR, van het ene naar het andere departement en terug, zo ziet de loopbaan van Martine Vandezande eruit. Vandaag is haar biotoop HR en dan nog wel in een sector die als geen ander beseft dat stilstand geen rust, maar slechts de sleutel tot de vergetelheid aanreikt. Met befaamde kranten, een jobsite, radiostations en regionale tv-omroepen in de portefeuille beweegt Mediahuis zich ambitieus in een branche gedreven door 24/7 deadlines en uitgedaagd door constante verandering.

Het volledige interview met Martine Vandezande lees je in het oktobernummer dat je hier kan bestellen.

Wat niet iedereen weet, is dat Martine mee aan de wieg stond van Pukkelpop waar ze tot op vandaag nog altijd verantwoordelijk is voor people & processes. 

Daarom bracht ze Chokri Mahassine mee toen ik eerder deze maand in haar hoofd kroop voor Brainpickings, de belachelijk populaire podcast voor HR professionals, leidinggevenden en ondernemers.

We hebben het in deze aflevering over change:  in mediahuis, een relatief jong bedrijf dat je een beetje kan vergelijken met een nieuw samengesteld gezin door het samengaan van Corelio en Concentra. Maar ook change in Pukkelpop dat dit jaar 35 jaar bestaat.

  • Hoe hebben Martine en Chokri elkaar destijds leren kennen?
  • Welke zijn de belangrijkste change drivers in de muziekindustrie, in mediahuis en andere bedrijven?
  • Hoe gaan Martine en Chokri om met talent in deze continu veranderende wereld?
  • En hoe zwaar zijn beiden getroffen door Covid-19?

Ik heb ervan genoten om een dik half uur in hun  hoofd te mogen kruipen. Verwacht je aan nuttige insteken, grappige weetjes en gedurfde uitspraken…

Honger naar meer?

Iedere week kruip ik in het hoofd van een centrale gast om ideeën, inspiratie, best & next practices te stelen waar jij mee aan de slag kan in jouw organisatie of HR team.

Dat wil jij natuurlijk voor geen geld ter wereld missen!

Abonneer je dus zeker op onze podcast via spotify of op ons youtube kanaal.

Share on facebook
Deel via Facebook
Share on twitter
Deel via Twitter
Share on linkedin
Deel via LinkedIn
Share on pocket
Opslaan in Pocket
Share on whatsapp
Deel via WhatsApp
Share on email
Verstuur per e-mail

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief



Gerelateerde artikels.