Kadonation wint Deloitte’s Technology Fast 50 in de categorie Digital Commerce

Kadonation heeft de Technology Fast 50 van Deloitte gewonnen in de categorie “digital commerce” en eindigde derde in de algemene ranking. Hiermee mogen ze zich het snelst groeiend digital commerce bedrijf van België noemen. Kadonation maakt het beheer van personeelsgeschenken en attenties efficiënter met zijn innovatieve software. Op vier jaar tijd steeg de omzet van 55 duizend euro naar 4 miljoen euro. Het doel is om die omzet dit jaar verder te laten groeien naar 9 miljoen euro. Het bedrijf heeft als missie het waarderings- en attentiebeleid van bedrijven volledig te centraliseren en te digitaliseren via het platform Kadonation Select.

Door volop de kaart van technologie te trekken, groeit Kadonation aanzienlijk sneller dan de concurrentie. Deze groei wordt nu bekroond. Fabrice Guillermin, mede-oprichter en CEO van Kadonation reageert enthousiast: “Ons doel is bedrijven helpen om van waardering voor hun werknemers de normaalste zaak van de wereld te maken. Die ambitie kunnen we enkel waarmaken als we die gedachte intern ook uitdragen. De erkenning van Deloitte is dan ook de verdienste van ons team. Zonder hun harde werk en enthousiasme hadden we deze prijs nooit in de wacht kunnen slepen.”

2021, het jaar van de doorbraak

Kadonation wil de stevige groei van zijn personeelsbestand verderzetten. In 2018 telde het bedrijf vier medewerkers, het jaar daarop zeven en in 2020 steeg dat aantal tot zestien. Intussen telt de Kadonation-familie 32 medewerkers.

Bovendien stak Kadonation de grens over naar Nederland. Sinds 1 april is het Gentse bedrijf daar actief met 5 lokale werknemers. In 2020 wist de start-up naast KMO’s ook enkele van de grootste werkgevers van België te overtuigen. “De ambities van Kadonation zijn duidelijk. Over 3 jaar willen we in de Benelux in de top drie staan van bedrijven gespecialiseerd in attenties voor werknemers,” aldus Jelle Van Roosbroeck, mede-oprichter en CFO bij Kadonation.

Technologie staat centraal in de groei van Kadonation

Door de beleving van klanten centraal te stellen en te blijven innoveren op technologisch vlak, is Kadonation op korte termijn een gevestigde waarde geworden. De feedback van klanten vormt de basis van Kadonation’s technologische innovatie. Hierdoor wordt het platform continu verbeterd om het waarderen van medewerkers persoonlijker en eenvoudiger te maken. Het e-commerce bedrijf voegde recent bijvoorbeeld een automatische verjaardagsservice toe aan zijn dienstverlening. Kadonation zal ook het aanbod cadeaubonnen fors uitbreiden om de internationale klanten nog beter te kunnen bedienen, naast het huidige aanbod van onder andere Zalando, Bol.com, Coolblue, Zeb, Torfs en AS Adventure.

Jelle Van Roosbroeck, mede-oprichter en CFO van Kadonation: “We hebben onze groei te danken aan constante vernieuwing. De markt van personeelsgeschenken bestaat al zeer lang, maar kende weinig innovatie. Het product is slechts de drager van de boodschap. Zo zetten we maximaal in op persoonlijke waardering die de werkgevers aan hun medewerkers willen schenken. Die aanpak blijkt te werken.”

unnamed 3 1

Kadonation staat begin december ook op het podium van The Big Score, een internationaal event waar gevestigde multinationals en veelbelovende scale-ups elkaar ontmoeten.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER