HR-dienstverlener Group S zet het nieuwe jaar feestelijk in. Het neemt zijn intrek in een nieuw hoofdkantoor in Brussel, met een heel nieuw concept, helemaal klaar voor het nieuwe werken en gericht op ontmoeting en “samenzijn”. ‘The Village’ wordt daarbij centraal gesteld als ontmoetings- en lunchplek. Verder vernieuwt het bedrijf zijn huisstijl en logo. Dit alles is het resultaat van de hele evolutie van Group S, als werkgever enerzijds en als HR-dienstverlener en sociaal secretariaat anderzijds.
Een nieuwe manier van werken
Het is hooguit een kwartiertje wandelen van het vorige adres op de Fonsnylaan naar het nieuwe hoofdkantoor in de Ursulinenstraat 2 te Brussel, maar voor Group S betekent het een grote stap. De verhuis staat voor een nieuwe manier van werken, aangepast aan de meest vooruitstrevende standaarden. Mensen werken van thuis als dat kan. Wie op kantoor werkt kan rekenen op de nodige flexibiliteit qua werkplek.
De nieuwe hoofdzetel is gericht op samenzijn en op ontmoeting. De kantoren zijn zo ingericht dat iedereen een werkplek kan kiezen in functie van hun agenda agenda. Je kunt op elk moment van de dag een aangepaste plek uitkiezen: een open space desk, een (al dan niet afgesloten) flexdesk, kleinere bubbels of grotere vergaderruimtes voor meetings. Verder kan er ook bijgepraat worden in één van de lounges, coffee corners of in The Village, de centrale ontmoetings- en lunchplek.
Welzijn en engagement centraal
Marc Peeters, CEO bij Group S, legt uit: ‘De HR-sector is er een in volle beweging, waarin ook Group S zich opnieuw wil heruitvinden. We omarmen de digitale impuls, maar behouden daarbij ook graag onze menselijke touch. Dat willen we uitstralen naar onze klanten, maar net zo goed naar onze eigen medewerkers. Onze visuele stijl en onze kantoren moeten diezelfde dynamiek uitstralen.’
De nieuwe manier van werken is ook (zo goed als) papierloos. Het beheren van projecten en documenten gebeurt grotendeels efficiënt online. Zo blijft er geen papierwerk op de desks achter, want die moeten op het einde van de werkdag leeg zijn.
Efficiëntere dienstverlening
Op die manier wil Group S het ‘goede voorbeeld’ geven als werkgever. Dit effect moet ook merkbaar zijn in de service naar klanten. ‘We willen dat de transformatie die we binnen ons aanbod en onze dienstverlening invoeren ook zichtbaar is in onze stijl en hoe we door onze klanten/prospecten gezien worden. Een jongere, frisse look was dan ook een must’, aldus Greet Santy, Chief Marketing & Sales Officer bij Group S. Daarbij hoort ook een nieuwe huisstijl, inclusief nieuw logo. Door voor een nieuwe hoofdzetel te kiezen en op termijn alle kantoren dezelfde nieuwe look en feel te geven, willen we onze medewerkers centraal stellen en hen een moderne werkomgeving aanbieden.’ voegt Greet Santy nog toe.