fbpx

#ZigZagHR Brainpickings: Wat is de link tussen Employee Engagement en ‘Safety First’?

Benidorm Bastards, Wat als?, Safety First, Hoe zal ik het zeggen? Stuk voor stuk ontpopten ze zich tot tv-hits met een eigen smoel, drie keer zelfs met een felbegeerde internationale bekroning. Die signatuur stamt van het regisseurs- en producentenkoppel Tim Van Aelst en Sofie Peeters. Bij Sofie, geroemd als het zakelijke brein, de jongste tijd evengoed creatief mee aan de slag, polsen we deze maand: wat kan HR leren van een tv-maker?

Het volledige artikel met Sofie Peeters, lees je in het novembernummer van #ZigZagHR

Discipline, dedication and friendship – de leuze van de antihelden uit de Vlaamse comedy Safety First mag dan al uitvergroot zijn om de absurditeit aan te dikken, voor de eigenaars van het productiehuis Shelter vormen ze wel een onuitgesproken parool.

“Onze creaties krijg je alleen maar als je de juiste mensen aan boord hebt, als je hen de vrijheid en het vertrouwen geeft én de goesting aanwakkert om de lat iedere keer hoger te leggen,” commentarieert Sofie Peeters.

Ze begon als chauffeur voor de oudjes uit Benidorm Bastards, maar sindsdien is er een en ander veranderd in haar leven. Ze maakte haar weg in het bedrijf, vormt een koppel met Tim Van Aelst en samen zijn ze eigenaar van het productiehuis, nadat ze medevennoot Medialaan uitkochten. Hun bedrijf boven het merk Shelter, Toreador, telt zeven vaste medewerkers. “Zodra we in productie gaan, komen daar zo’n 25 freelancers bij. Noem ons dus gerust een accordeonbedrijf.”

Wat kan een HR directeur van een chemiereus, een grootbank of een uit de kluiten gewassen West-Vlaamse KMO leren van een tv-maker?

Dat ontdek je in deze kakelverse episode van Brainpickings!

‘Discipline, dedication and friendship’, de leuze van ‘Smos’, Luc, Ingrid en Dirk Porrez wijst ook écht op het recept van het succes van Toreador, zo kwam ik te weten: werken met mensen die je vrijheid en vertrouwen geeft én de goesting aanwakkeren om de lat iedere keer hoger te leggen.

  • Hoe smeed je vaste en losse medewerkers telkens tot één geëngageerd team?
  • Is succes de lijm die zorgt voor engagement?
  • Hoe belangrijk is geld?
  • En hoe belangrijk (of gevaarlijk) is externe erkenning?

Je ontdekt het allemaal in deze aflevering van Brainpickings!

Share on facebook
Deel via Facebook
Share on twitter
Deel via Twitter
Share on linkedin
Deel via LinkedIn
Share on pocket
Opslaan in Pocket
Share on whatsapp
Deel via WhatsApp
Share on email
Verstuur per e-mail

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief



Gerelateerde artikels.