fbpx

Ontdek de drijfveren van jouw (toekomstige) werknemers

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Als werkgever is het zoeken naar de beste manier om nieuw talent aan te trekken. Wat vinden ingenieurs belangrijk wanneer ze een nieuwe job zoeken? Met welke extralegale voordelen kan je zorgverleners écht blij maken?

Om de drijfveren van verschillende knelpuntprofielen beter te begrijpen, lanceerden Jobat en Ipsos een enquête bij 10.000 Nederlandstalige werkende Belgen. De inzichten heeft Jobat in een whitepaper gegoten en die is hier beschikbaar.

  • Hoe verliepen aanwervingen in het verleden?
  • Welke focus willen bedrijven vandaag leggen in hun rekruteringscampagnes?
  • Via welke kanalen zoeken ze naar talent?
  • En hoe vind je de juiste toon en de juiste kanalen, zeker als het gaat over knelpuntberoepen?

Om een antwoord te kunnen bieden op die vragen voerde marktonderzoeksbureau Ipsos, in opdracht van Jobat, een grootschalige enquête. Ze vroegen aan 10.000 Nederlandstalige Belgen, actief in allerhande jobs en sectoren naar hun voornaamste drijfveren om voor een nieuwe job of werkgever te kiezen en naar de media die zij consulteren. De resultaten goten ze in een Talent Drivers dashboard.

De antwoorden van 6 knelpuntprofielen heeft Jobat gebundeld in een whitepaper:

  • Welke mediakanalen moet je inzetten als je ervaren ICT’ers wil werven?
  • Met welke extralegale voordelen kun je zorgverleners écht blij maken?
  • Wat vinden ingenieurs belangrijk wanneer ze een nieuwe job zoeken?
  • Welke verwachtingen hebben technische en logistieke talenten ten aanzien van hun werkgever?
  • In welke mate zijn salestalenten bereid om van job te veranderen?
    Met de inzichten van de whitepaper kan je de inhoud van je rekruterings- en employer branding campagnes beter afstemmen op je doelgroep en weet je via welke kanalen je ze het beste bereikt.

Meer weten?

Volg dan het live webinar op vrijdag 30 april om 13u00. Collega’s Michaël Van de Meirssche en Maarten Vanderstappen nemen je mee doorheen de resultaten en geven antwoord op al je vragen. Registreren kan via de landingspagina van de whitepaper

Jouw verhaal lanceren bij #ZigZagHR?

Bespreek met ons de opties om jouw branded content op onze site te zetten.

Meer inspiratie