Move To Happiness en de Click slaan de handen in elkaar

Move To Happiness, start-up die bedrijven helpt bij het centraliseren van alle wellbeing en ESG activiteiten, gaat een samenwerking aan met de Click. Deze week wordt de aftrap gegeven van een heuse awarenesscampagne bij deelnemende bedrijven. De Click is een beloningsproject van Fost Plus in de strijd tegen zwerfvuil. Wie eigen afval of zwerfvuil opraapt, het scant met de app en in de juiste vuilnisbak gooit, wordt beloond met virtuele punten. Move To Happiness gaat nog een stapje verder en maakt er een grootse competitie van bij haar klanten: welk departement zorgt voor de schoonste straten en welk bedrijf kroont zich tot “Waste Warrior 2023” tijdens de Go Sustainable challenge?

“Deze Go Sustainable challenge, die loopt van 8 tot en met 16 juni, past perfect binnen onze strategie om, in samenwerking met gepassioneerde partners zoals de Click, de stap te zetten van wellbeing gathering naar een totale ESG gathering. Want sinds de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) eind 2022 in voege trad is een ESG-strategie niet langer een nice-to-have, maar een noodzaak.” Zegt Kenneth Van Daele, co-founder van Move To happiness.

Move To Happiness-klanten maken de Click

De Click is een nieuwe aanpak in de strijd tegen zwerfvuil. Door het juiste gedrag te belonen, wil de Click een algemene mentaliteitswijziging inzake afval en zwerfvuil realiseren. De deelnemers worden aangemoedigd om eigen afval en opgeraapt zwerfvuil in de juiste vuilnisbak te gooien. Dit wordt beloond met Circular UCoins, virtuele punten die ingewisseld kunnen worden voor beloningen bij lokale of nationale partners. Burgers maar ook bedrijven of inwoners van een stad of gemeente kunnen als individu en als collectief meedoen.

Welk bedrijf wordt Waste Warrior 2023?

Move To Happiness klanten, zoals Borealis, AZ Herentals, Xeikon en Care talents gaan de challenge aan. Een dubbele uitdaging, want binnen de deelnemende bedrijven strijden departmenten tegen elkaar, maar de verschilllende bedrijven gaan ook de competitie tegen elkaar aan. Welk bedrijf kroont zich tot “Waste Warrior 2023”? Vandaag werd het startschot gegeven van de lanceringscampagne. Met duidelijke en confronterende boodschappen worden zoveel mogelijk medewerkers aangezet tot deelname.

Sige Mariën, CEO van Unbox Benelux, bedenker van de Click, is enthousiast over de samenwerking met Move To Happiness: “Organisaties die hetzelfde doel hebben als de Click verdienen onze waardering. Bij Unbox zijn we dan ook bijzonder trots op dit partnership met Move To Happiness. Zo zetten we alweer een stapje dichter richting onze ultieme doelstelling: een blijvende gedragsverandering creëren en zorgen dat zwerfvuil tot het verleden behoort.”

Linda Vandevenne, projectmanager van de Click – Post Plus: “Welzijn op het werk en duurzaamheid zijn complementair. Met deze samenwerking tonen we best practises van bedrijven die hun werknemers aanmoedigen om samen met collega’s zwerfvuil te rapen. Zo houden ze de omgeving schoon en ontdekken ze tegelijk de voordelen van samen bewegen in open lucht. Het is een olievlek-effect richting algemene gedragsverandering.”

Lees verder

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER