Weet jij wat jouw huidig en toekomstig talent aantrekt in een job? Wat hen motiveert om voor een werkgever te kiezen? Hoeveel belang ze hechten aan reviews en ervaringen van peers? Hoe ze een job zoeken en welke manier van solliciteren ze verkiezen? Is preboarding echt iets om op in te zetten? …
Op deze en heel wat andere vragen krijg je concrete antwoorden in de gratis whitepaper van doffice. Klik hier om deze te downloaden.
Vanuit hun contacten met organisaties en de vele vragen die ze kregen, zetten Hannelore Geldhof (Head of doffice) en Jana Costers (Head of employer branding strategy) een onderzoek op, samen met Ipsos. Zo brachten ze de volledige candidate & employee journey in kaart.
Er werden 1.500 beroepsactieve respondenten, tussen 18 en 64 jaar, ondervraagd in Vlaanderen en Brussel. Via 50 concrete vragen werd elk touchpoint van de candidate & employee journey belicht.
‘We kregen opvallende inzichten in de manier waarop je kunt connecteren met kandidaten én wat hun verwachtingen zijn’, aldus Hannelore. ‘Er is heel wat te doen rond generatieverschillen. Onze inzichten zijn hierop gebaseerd. Zo merkten we verrassende verschillen tussen GenZ, Millenials, GenX en Babyboomers.’
Jana Costers gaat verder: ‘We gingen nog een stap verder en kropen in het hoofd van 6 functiegroepen: gezondheidszorg, marcom, engineering, ICT, techniek & productie en verkoop. We deden dit op ervaringsniveaus junior, medior en senior. De inzichten die we verkregen, zijn een extra troef in het aantrekken en behouden van talent. Logisch ook dat we deze waardevolle informatie inzetten in onze strategische samenwerking met verschillende organisaties.’
Wist je dat …
- Jobboards het meest gebruikte kanaal zijn om zoek te gaan naar een job, maar kandidaten niet echt een voorkeur hebben om via dit kanaal te solliciteren?
- 62% van alle professionals (actief én latent) openstaan voor een nieuwe job?
- Je vooral nieuwsgierigheid opwekt bij kandidaten door beelden van de werkomgeving de wereld in te sturen?
- Competentietesten (praktisch, theoretisch, persoonlijkheid …) geen barrière vormen om te solliciteren?
- Meer dan de helft van de respondenten bereid is om vacatures te delen via eigen kanalen? En dat GenZ hiervoor wel een beloning verwacht?
- …
Op deze en heel wat andere vragen krijg je concrete antwoorden in de gratis whitepaper van doffice. Klik hier om deze te downloaden.
Doffice wil organisaties helpen met het aantrekken en behouden van talent via employer branding, employer marketing & recruitment marketing.
Doffice is het nieuwe merk van HORS, House of Recruitment Solutions. HORS is de joint venture van DPG Media & Mediahuis waartoe ook de merken Jobat & Baanbrekende Werkgever behoren. Wij zorgen ervoor dat je organisatie de juiste mensen aantrekt en behoudt.