Afgelopen weekend vormde Thor Park in Genk het toneel voor de tweede editie van het Happy Rebels festival van de HR service groep House of HR. Het vormde één van de grootste teambuilding-evenementen die georganiseerd worden in de Lage Landen: het festival bracht meer dan 3000 medewerkers samen uit meer dan 50 dochterbedrijven, van Spanje tot Polen. Met het festival benadrukt het in België verankerde House of HR nog maar eens de kracht die ze hebben als Europese groep: ze creëerden een onvergetelijke beleving voor alle medewerkers om hen te bedanken voor het mooie werk dat ze elke dat opnieuw realiseren.
Kracht van de groep
Het Happy Rebels festival is een van de grootste teambuilding-evenementen die georganiseerd worden in de Lage Landen. Na een eerste editie in 2022 in het Nederlandse Eindhoven werd al snel beslist om dit event een tweede maal te organiseren. Ditmaal was Thor Park in Genk met zijn centrale ligging het ideale trefpunt. De line-up was een mix van nationale en internationale sterartiesten, met als kers op de taart de Zweedse Loreen, bekend als tweemalig winnares van het Songfestival. Tussen de muziek door was er ook tijd voor korte bedrijfsmomenten voor de verschillende dochterbedrijven van House of HR.
Rika Coppens, CEO van House of HR:
“Het mooie aan dit festival is dat het samen met alle dochterbedrijven tot stand is gekomen. Door onze krachten te bundelen, kunnen we al onze mensen een beleving geven die geen enkel apart dochterbedrijf aankan. Dat is de kracht van onze groep: dankzij samenwerking creëren we impact. Dit festival oversteeg onze stoutste dromen, en het is allemaal mogelijk gemaakt dankzij onze Happy Rebels zelf. We zijn ook zeer dankbaar voor de hartelijke ontvangst van Stad Genk en Thor Park.”
Het festival telde 3 podia, waarvan één verborgen onder de grond in een oude mijngang. House of HR bouwde ook een groot campingdorp rond de festivalweide, met plaats voor festihutjes en campers, om collega’s uit Frankrijk, Duitsland, Spanje, Polen… te verwelkomen.
Cultuur en waarden beleven, connectie bevorderen
House of HR heeft een gedecentraliseerd karakter, waardoor de meer dan 50 dochterbedrijven volop voor hun niche kunnen gaan. Het festival is een ideale gelegenheid om de connectie tussen alle medewerkers aan te halen, over de bedrijven heen.
Rika Coppens: “Afgelopen weekend konden we twee dagen lang onze Happy Rebel cultuur beleven en samen uit de bol gaan. Onze mensen werken keihard om onze ambities waar te maken. Onze dankbaarheid tonen door hen in de watten te leggen, is dan maar een kleine moeite. Wij durven zeker toegeven dat het principe “work hard, play hard” goed bij ons past. Iedereen kon afgelopen weekend even de teugels lossen, nieuwe mensen leren kennen en een feestje bouwen. We creëerden samen herinneringen die we nooit zullen vergeten. Het is ook onze beste employer branding – bij ons gaat het om beleving, in alles wat we doen: onze verwelkoming van nieuwe kandidaten en medewerkers, voortdurend bijleren, promotie maken en ja, ook samen een feestje bouwen.”
Duurzaamheid hoog in het vaandel
Bij de organisatie van het evenement werd kritisch gekeken welke duurzaamheidsmaatregelen konden genomen worden: catering met herbruikbare bekers, Belgische ingrediënten van lokale producenten en duurzame verpakkingen. House of HR is zich ervan bewust dat de energieconsumptie van zo’n event groot is, dus ook daar werden verschillende maatregelen genomen.
“We zetten in op recyclage, en gaan zeer nauwkeurig om met voedselverspilling. Alles wat we over hebben qua voeding, doneren we aan lokale goede doelen of voedselbanken. Samen met onze event partner Sylvester Events uit Haacht werd nauwkeurig gekeken hoe we het festival zo duurzaam konden maken. Het festival werd ook voorafgegaan door een fundraising in Genk, waar we 7.800 euro verzamelden voor onze VZW Jobroad, om zo mensen met een langere afstand tot de arbeidsmarkt aan een job te helpen. Want dat is wat we elke dag doen: we change lives ”, aldus Victoria Hemelaer, CMO bij House of HR.