House of HR groeit onbevreesd ambitieus verder

House of HR realiseerde in 2021 een omzet van € 2,2 miljard waarbij de menselijke aanpak en de ondernemersgeest centraal is blijven staan in zijn activiteiten. Dankzij strategische overnames en een heldere toekomstvisie wist House of HR zich staande te houden in een economisch moeilijke periode. Voor de hr-specialist was 2021 een jaar waarin de Nederlandse markt groter werd dan de sterke Belgische markt. De grootste groei werd opgetekend in het segment ‘Engineering & Consulting’. De verwachte groei voor 2022 ziet er alvast veelbelovend uit.

Onbevreesd ambitieus

House of HR is erin geslaagd uit te groeien tot een internationale toonaangevende hr-dienstverlener en zijn positie te versterken tijdens een uitdagende pandemische periode. In 2021 steeg House of HR van plaats 24 naar plaats 22 op de ‘Global staffing list’ van de SIA (Staffing Industry Analysts). House of HR spitst zich toe op ‘Specialized Talent Solutions’ en ‘Engineering & Consulting’. Het belang van het segment ‘Engineering & Consulting’ neemt toe en is opgeklommen tot 35%, terwijl het segment ‘Specialized Talent Solutions’ goed is voor 65%.

De volledige groep bestaat uit 10 PowerHouses die verantwoordelijk zijn voor meer dan 40 Boutique-merken en bijna 4.300 hr-professionals, die maandelijks bijna 60.000 mensen aan het werk zetten bij klanten. In 2021 realiseerde de groep een groei van 18,8% ten opzichte van 2020, met een omzet van € 2,2 miljard en een EBITDA van € 262,7 miljoen. House of HR verwezenlijkt zijn groeiambities met duidelijke strategische keuzes en heeft in 2021 zes overnames gedaan (*). Als gevolg daarvan is de Nederlandse markt (40%) groter geworden dan de Belgische (31%) en de Duitse (22%), die in 2021 de op twee na belangrijkste markt van de groep is. Bovendien heeft House of HR in 2022 reeds drie belangrijke overnames gedaan (TMI in Nederland in de zorg, Solcom in Duitsland in IT en Atrium in België in opleidingen).

Rika Coppens, CEO van House of HR: “In 2020 en 2021 zijn wij trouw gebleven aan onze strategie om een gespecialiseerde hr-dienstverlener te zijn. Deze strategie heeft ertoe geleid dat wij belangrijke overnames hebben kunnen doen in zeer stabiele en toekomstbestendige sectoren, zoals gezondheidszorg en IT. We willen Europa’s meest opwindende talentenhuis zijn, dat mensen koppelt aan kansen en zo de wereld van morgen vormgeeft.”

Andres Cano, CFO House of HR: “Wij zijn echt trots op alles wat we in 2021 hebben bereikt en op het herstel en de sterke resultaten die we kunnen voorleggen. Onze gedecentraliseerde structuur heeft ertoe geleid dat al onze PowerHouses en Boutiques fantastisch werk hebben geleverd.”

Koploper op het vlak van digitale oplossingen

House of HR staat vandaag al bekend als koploper op het vlak van digitale oplossingen. Al heel lang zien tal van baanbrekende technologieën het daglicht binnen de groep House of HR, dankzij investeringen in innovatieve digitale oplossingen met apps zoals NOWJOBS, SWOP, Book’U en Gighouse. Die apps zijn een echte meerwaarde voor klanten en kandidaten. In 2021 besloot de groep House of HR nog een stap verder te gaan door al haar digitale activa te concentreren in de nv House of Invest. Zo kan ze alle digitale kennis en expertise bundelen in één veilige haven, wat leidt tot nog meer innovatie en digitale expertise. Op die manier investeert de groep verder in haar digitale roadmap en geeft ze haar digitale oplossingen een internationaal karakter.

Door de concentratie van de digitale oplossingen kunnen de meer dan 40 House of HR-merken profiteren van alle innovaties. In 2021 hebben enkele van de bestaande digitale innovaties aan belang gewonnen binnen House of HR. Een daarvan is SWOP Recruiter, een gratis digitaal platform dat Belgische kmo’s helpt bij het dagelijkse beheer van hun vacatures. In 2021 werd SWOP Recruiter gekoppeld aan de SWOP-app, die in 2016 werd gelanceerd. Dankzij de koppeling van het rekruteringsplatform aan SWOP werd SWOP de grootste Belgische app om werkzoekenden te helpen al swipend een nieuwe vaste baan te vinden. Bovendien betreedt SWOP in 2022 de Nederlandse markt.

Gedecentraliseerde groepsstructuur als voedingsbodem voor ondernemingsgeest

De afgelopen twee jaar presteerde House of HR als beste leerling van Europa binnen de hr-wereld. Dankzij de gedecentraliseerde groepsstructuur, die een goede voedingsbodem vormt voor ondernemingsgeest, kunnen de meer dan veertig Boutique-merken van House of HR snel en lokaal handelen, precies omdat de beslissingslijnen erg kort zijn.

Rika Coppens, CEO House of HR: “Het feit dat decentralisatie en ondernemingsgeest in ons DNA zitten, is een kracht die ons in staat stelt snel lokaal te handelen wanneer dat nodig is, te diversifiëren in verschillende regio’s en sectoren en tegelijk al onze digitale innovaties ter beschikking te stellen van de meer dan veertig merken van de groep. Op die manier kunnen onze bijna 4.300 Happy Rebels onze klanten en kandidaten ondersteunen en adviseren bij uitdagingen als: het tekort aan talent, geluk en welzijn op het werk, en levenslang leren.”

(*) Overnames in 2021: Solyne, Cohedron, Bureau Brug en Van Berkel in Nederland, avanti in Duitsland en Greenworking in Frankrijk. Bovendien werden TIMEPARTNER en Zaquensis door hun fusie één merk: TIMEPARTNER.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER