In november transformeerde Herculean naar Herculean Alliance. Als Employee Engagement Specialists. “Crafting Powerful Workforces since 1999″bouwen ze verder aan een ecosysteem om employee engagement te meten en verbeteren. Op donderdag 17 september 2020 organiseert Herculean Alliance voor het eerst de Employee Engagement Awards. #ZigZagHR is één van de partners en maakt deel uit van de jury.
Waarom deze awards?
Heel wat parels in engagement krijgen nooit het daglicht te zien. Een gemiste kans, daarom de idee om meer bedrijven de kans te geven om hun verhaal te brengen. Aan de kandidatuurstelling zelf zijn geen kosten verbonden.
De Coronacrisis geeft de awards nog een extra dimensie
Laat ons de huidige crisis benutten om het engagement te versterken dat in de voorbije jaren zorgvuldig is opgebouwd.
Hoe klein de overwinningen ook, laat ons niet vergeten om regelmatig successen te vieren en te blijven lachen.
Forum voor best & next practices inzake employee engagement
Herculean Alliance ziet deze awards als een forum waar bedrijven terecht kunnen voor best & next practices rond employee engagement.
Wil je weten hoe het gesteld is met het engagement binnen jouw bedrijf? Vul deze survey in en toets af waar jouw bedrijf staat ten aanzien van andere bedrijven.
Call for cases
- Elk bedrijf kan deelnemen, ongeacht de grootte of het niveau van betrokkenheid.
- Hoe je een case kan indienen, lees je hier
- Het indienen van een dossier is gratis.
- Je dient eerst en vooral te registeren – dat kan via deze link
- Eens geregistreerd, kan je het formulier downloaden met alle praktische info en meer toelichting bij hoe je case op te bouwen
- Deadline indienen cases: 1 juli 2020
- Eind juli maken we bekend welke bedrijven doorgaan naar de tweede ronde
- In Augustus kunnen de weerhouden bedrijven hun case verdedigen voor de jury (zie hieronder)
- Bekendmaking van de winnaars op de “employee engagement awards uitreiking” op 17 september 2020.
Beoordelingscriteria
Voor de beoordeling van de cases werd een onafhankelijke jury van 12 personen samengesteld onder leiding van Conny Vandendriessche. De jury zal de cases beoordelen a.d.h.v. 4 criteria en 3 dimensies.
4 criteria:
- Context/ situatieschets van het bedrijf,
- Doelstellingen rond engagement,
- Middelen die hiervoor worden ingezet,
- Behaalde resultaten.
3 dimensies:
- Mate van progressie,
- Strategie en visie,
- Originaliteit en effectiviteit.
Omdat de aanpak sterk kan verschillen naarmate de grootte van het bedrijf, heeft de jury besloten om te werken met 3 verschillende categorieën:
- KMO’s van 10-50 medewerkers
- Organisaties met 50-500 medewerkers
- Organisaties met meer dan 500 medewerkers.
Ontmoet de jury
Leer de jury van de Employee Engagement Awards beter kennen met deze Rapid Fire Q&A: Conny Vandendriessche (voorzitter); Sabine Schellens; Sven Hubin; Johan Dekens; Jan De Schepper; Hayat Hamici; Karin Van Roy; Carine Vaeremans; Mieke Nieuwdorp; Eva Van den Brande; Johan Driessens en Lesley Arens.
Partners