Deskalot: de Airbnb van flexibele werkplekken

Deskalot, het nieuwe online platform van Partena Professional, laat mensen of organisaties met beschikbare werkruimte toe deze te verhuren aan wie ze nodig heeft. De dienst groeit snel en telt nu al meer dan 130 werkplekken in Vlaanderen en Brussel.

De coronaviruscrisis heeft het beeld van telewerken volledig veranderd en een terugkeer naar 100% “face-to-face” werken is volkomen ondenkbaar. In slechts enkele maanden tijd heeft telewerken binnen de bedrijven een hoge vlucht genomen en één ding is zeker: er is een reële belangstelling voor hybride werken als gevolg van de pandemie.

“In de eerste plaats lijkt telewerk een gedeeltelijke oplossing te zijn voor het brandende mobiliteitsprobleem. Ten tweede zien we ook dat veel bedrijven overwegen om hun gebouwen in grote steden te verkopen om hun kosten te drukken en tegelijkertijd hun werknemers meer flexibiliteit te geven. Dit is uiteraard mogelijk dankzij de radicale mentaliteitsverandering van het topmanagement ten aanzien van telewerken, waarbij controle nu heeft plaatsgemaakt voor vertrouwen”, zegt Jonas Pollet, Innovation Manager bij Partena Professional.

Deskalot: een oplossing wanneer telewerken niet (altijd) mogelijk is

Velen hebben ervaren dat telewerken soms moeilijk is om verschillende redenen: geen eigen werkruimte thuis, aanwezigheid van kinderen, werk, enz. “Wanneer telewerken niet mogelijk is, biedt Deskalot een eenvoudige oplossing. Met een paar muisklikken kan men namelijk een werkruimte huren voor enkele uren of enkele dagen, naargelang de behoeften van elke persoon en uiteraard steeds met inachtneming van de geldende gezondheidsregels. Het omgekeerde is ook mogelijk. Als een persoon of een bedrijf een overschot aan ruimte heeft, kunnen zij geld verdienen door die op het platform ter beschikking te stellen,” gaat Jonas Pollet verder.

Deskalot: een combinatie van Airbnb en Booking.com, 100% Belgisch

Het idee van het platform is eenvoudig: alle aanbiedingen op de markt verzamelen en mensen helpen initiatief te nemen en hun eigen ruimte ter beschikking te stellen.

“De eerste boekingen die we hadden, waren vooral startups en consultants die dichter bij hun klanten of een andere interessante locatie wilden werken. Sommigen hebben bijvoorbeeld een ruimte aan de kust gehuurd zodat hun weekend onmiddellijk kon beginnen na hun werkdag in plaats van eerst nog uren te moeten rijden. En verkopers die tijd hebben tussen twee vergaderingen kunnen nu werken waar ze willen. Hieruit blijkt het potentieel van het platform, ook na de gezondheidscrisis. Nu hybride werken steeds gebruikelijker wordt, zullen mensen steeds meer naar dit soort oplossingen op zoek gaan,” besluit Jonas Pollet, Innovation Manager bij Partena Professional.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER