De zoektocht naar een effectief en duurzaam welzijnsbeleid is geen eenvoudige oefening. Dat ondervinden we allemaal. Iedere dag. En tot voor kort gingen we er vanuit dat wellbeing en performance elkaars tegenpolen zijn, maar die aanname blijkt foutief. Ze verhouden zich als yin en yang. Welzijn en winst zijn geen communicerende vaten maar duurzame complementaire krachten.
Wellbeing van medewerkers is een strategische prioriteit en de kern van een duurzaam business model. Daar is Siviglia Berto, Managing Director B-Tonic, rotsvast van overtuigd.
In het trendrapport van B-tonic licht ze uitgebreid toe hoe de SDG’s (de Sustainable Development Goals) daartoe de weg tonen. Daarover hebben we het in deze podcast. Ook Stefaan Vandist schuift mee aan. Stefaan werkte de eerste tien jaar van zijn carrière als merkstrateeg bij het reclamebureau Duval Guillaume. En vandaag is hij toekomstverkenner, bezig met duurzaamheidsvraagstukken en in die hoedanigheid schreef hij ook mee aan het trendrapport.
Veel kijk- en luisterplezier!