Tom Segers
- Is Chief Revenue Officer bij de scale-up Spencer.
- Werkte onder andere bij Netlog (zeg maar een voorloper van Facebook) en Spotify.
- Voorspelt nu een enorme groei in employee communication platformen, de arena waarin Spencer actief is. De belofte van Spencer: een mobiele én desktop app die een volledige digitale experience geeft aan medewerkers en hen bevrijdt van alle papieren rompslomp.
- Kent de uitdaging van vandaag en ook binnenkort, want het hybride werken en de work from everywhere-idee rukken massaal op: hoe mensen dan nog echt geconnecteerd én betrokken te houden? Vergis je immers niet: zo wordt het wel makkelijker om mensen los te weken van hun organisatie, ze weg te plukken. De retentie-inspanningen zullen niet minnetjes mogen zijn…
- Gelooft dat straks echt iedereen zijn employee app op zijn smartphone heeft, waardoor alle processen sterk vereenvoudigd zullen worden.
Lost met Spencer deze problemen op:
- Voor de medewerker: “We maken het leven makkelijker, je vindt in één app alles wat je nodig hebt om je werk te doen. Klinkt evident, maar is dat lang niet altijd.”
- Voor HR: “Er is nu daadwerkelijk een één-op-één connectie met de medewerkers, zodat iedereen bereikbaar is.”
- Voor het bedrijf: “Zo creëer je meer betrokkenheid, wat ook de retentie ten goede komt.”
Linkt de app via partnerschappen met diverse specifieke domeinen, zoals Compensation & Benefits en Learning & Development.
Noemt Spencer niet de zoveelste app, maar een beginpunt waarmee je alles kan connecteren.
Deelt de bedrijven volgens hun reactie op de coronacrisis in:
- Zombies: zij doen niets, wat er ook gebeurt. Ze komen er zo wel, denken ze…
- Survivors: “Oef, we hebben de eerste maanden overleefd zonder dat we iets speciaal hebben moeten doen…”
- MacGyvers: “We zoeken het zelf uit en houden daaraan vast.”
- Upgraders: vooral grote bedrijven die heel snel hun ITC zijn gaan upgraden.
- Sherlocks: ze zoeken, doen hun huiswerk, bereiden alles voor – “Heel aangenaam om mee te werken.”
Duik mee in de fascinerende wereld van Tom Segers, die tijdens het interview tal van verrassende inzichten paraat heeft voor HR – en voor communicatie.
