SD Worx dochter Protime neemt Spaanse sectorgenoot SoftMachine over

Protime neemt zijn Spaanse sectorgenoot SoftMachine over. Dat is een specialist in zijn thuisland die zo’n 450 (inter)nationale klanten, voornamelijk middelgrote bedrijven, ondersteunt. De overname kadert in Protime’s ambitie om de Europese marktleider in workforce management oplossingen te worden. Vandaag is het Mechelse softwarebedrijf al actief in onze buurlanden, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en nu dus ook in Spanje.

Protime is de referentie in tijdregistratie in België en Nederland, maar wil dit worden in alle landen waar zijn moederbedrijf, de toonaangevende Europese HR-dienstenleverancier SD Worx, actief is. Om zijn internationale expansie te versnellen, nam het softwarebedrijf alle aandelen van zijn Spaanse sectorgenoot SoftMachine over. Deze specialist in tijdregistratie in zijn thuisland telt zo’n 40 werknemers in zijn hoofdkantoor in Barcelona en zijn kantoor in Madrid. Vorig jaar haalde SoftMachine een omzet van 3,6 miljoen euro.

Gille Sebrechts, CEO van Protime:

“We groeien snel met Protime door in te spelen op de shift naar een meer flexibele arbeidsmarkt en de internationalisering van onze klanten. Door uit te breiden met sterke lokale partners, zoals SoftMachine in Spanje, versterken we onze slagkracht om de beste aanbieder in Europa te worden in workforce management oplossingen. De bedrijfscultuur is voor Protime een heel belangrijk gegeven en we zien in SoftMachine een echte culture fit.”

Marc Noëlle, mede-oprichter van SoftMachine: ​

“Al van in onze eerste gesprekken was de match van cultuurwaarden duidelijk. Tegelijk zullen we deel uitmaken van een sterk Europees bedrijf. We bundelen onze kennis, expertise en ons netwerk om onze klanten de beste tijdregistratietools en -services te kunnen bieden. Ook kunnen we zo blijven investeren in de persoonlijke groei en het welzijn van onze werknemers.”

Oscar Bermejo, mede-oprichter van SoftMachine:

“Sinds de oprichting van Softmachine in 1989, ontwikkelen we succesvolle time management oplossingen dankzij de waardevolle steun van ons team en onze klanten. We waren daarbij een toegevoegde waarde voor deze organisaties en de maatschappij. Door ons bij Protime aan te sluiten, zullen we samen met onze klanten ​ blijven groeien en nieuwe doelen bereiken.”

Naar 10.000 klanten op vijf jaar tijd

De ambitie van Protime is groot. Op vijf jaar tijd wil het zijn klantenbestand verdubbelen naar ruim 10.000 klanten in Europa. Dat wil het doen door in meer landen actief te worden maar ook door verder te groeien in de Belgische thuismarkt. Hiervoor gaat Protime het komende jaar op zoek naar minstens 100 extra werknemers waarvan het grootste deel vanuit Mechelen actief zal zijn. Zo zoekt Protime onder andere technische profielen, ontwikkelaars, consultants, medewerkers voor de klantendienst en projectmanagers om zijn groei te ondersteunen.

“De laatste jaren zijn we steeds flexibeler gaan werken, maar die flexibiliteit brengt uitdagingen met zich mee. Tijdregistratie kan werknemers helpen om een gezonde werk-privé balans aan te houden. Net zoals een hartslagmeter er ons op attent maakt dat we te intensief aan het sporten zijn, kunnen online registratietools een alarmbel doen afgaan bij werknemers, wanneer ze bijvoorbeeld systematisch overuren kloppen,” besluit Gille Sebrechts.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER