Digitalisering: Fast, fun, easy AND secure #46

Roeland Van Dessel en Bjorn Van Reet

Roeland Van Dessel is gedelegeerd bestuurder van Travvant (gespecialiseerd in inplacement, outplacement en loopbaanbegeleiding).

Bjorn Van Reet is Chief Information Officer (CIO) bij Kinepolis. “IT? Digital? It’s all about the people!

  • Heten ons welkom in het tijdperk waarin we niet meer kunnen functioneren zonder technologie, zonder het digitale. Ze bevestigen de opmerking van Yuval Noah Harari: data zijn het nieuwe landgoed, de nieuwe machines, het nieuwe geld, het nieuwe goud – maar ook de nieuwe elektriciteit.
  • Merken dat data almaar publieker worden. Kijk maar naar een cv, dat nu open en bloot ligt op social media. Zo kan je als werkgever nagaan waar je medewerkers vandaan komen en naar wie je eigen medewerkers vertrekken.
  • Grijpen data aan om mensen makkelijk te kunnen helpen in hun loopbaan(keuzes).
  • Zien in dat als je een transformatie wil verwezenlijken, je eerst moet vereenvoudigen. Dat geldt zeker bij digitalisering.
  • Bevestigen dat apps easy, fast en fun moeten zijn, maar voegen er nog een essentieel aspect aan toe: secure.
  • Stippen aan dat bij digitalisering best rekening gehouden wordt met de individuele noden, wensen en gewoonten van de betrokkenen. Dan wordt het een ontzorgende functie en dat is véél meer waard dan een automatisering an sich, dat is zelfs een andere wereld.
  • Beklemtonen dat je nooit moet transformeren om te transformeren. Zoek eerst en vooral uit wat je nu nodig hebt, wat je vandaag wil en waar je naartoe wenst. Hoe kan je dat alles het best en meest efficiënt verwezenlijken? Is digitalisering hierbij dé facilitator, dé doorbraak? Dan kan je aan de slag.
  • Raden aan om de veiligheid en privacy niet te verwaarlozen, op zijn zachtst gezegd, want je klantenrelaties zijn gebaseerd op vertrouwen. Eens het vertrouwen wegvalt…
  • Denken aan het biechtgeheim. Jawel, daarmee belanden we weer bij privacy en vertrouwen – almaar dat vertrouwen.

Geven 3 tips mee als uitsmijter:

  1. Just do it! Probeer gewoon, experimenteer, leer, ervaar… Er is ondertussen veel technologie beschikbaar tegen schappelijke prijzen.
  2. Zet je klant centraal.
  3. Maak het persoonlijk en hou het eerlijk.

Beluister het volledige interview met tal van extra voorbeelden, tips en inzichten.

Share on facebook
Deel via Facebook
Share on twitter
Deel via Twitter
Share on linkedin
Deel via LinkedIn
Share on pocket
Opslaan in Pocket
Share on whatsapp
Deel via WhatsApp
Share on email
Verstuur per e-mail

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief

Gerelateerde artikels.

Employee Engagement

7 op 10 Belgen fier op hun job

Blue Monday komt eraan, maar gelukkig toont internationaal onderzoek van SD Worx aan dat Belgen, net als de Nederlanders overigens, hun job graag doen. 2 op de 3 Belgen voelen

Wellbeing in HR

Mentaal welzijn onder hoogspanning

In dit Spotlight-dossier gaan we op zoek naar hefbomen om enerzijds de instroom van langdurig zieken af te remmen en anderzijds tot een meer effectieve en duurzame re-integratie van langdurig

© 2022 Alle rechten voorbehouden. Website gemaakt door Kreatix. In opdracht van LICEU BVBA

#ZigZagHR