Pink is the new blue

Pink Ribbon roept met haar campagne “Pink is the new Blue” bedrijven op, om op 16 januari, deel te nemen aan Pink Monday. ​ Pink Monday vraagt bedrijfsleiders, HR-managers en werknemers om aandacht te besteden aan borstkankerpreventie en verleent advies met het oog op een vlotte re-integratie van collega’s-Patiënten op de werkvloer.

De campagne “Pink is the new Blue” suggereert om van “Blue Monday” een “Pink Monday” te maken.

Volgens de Britse psycholoog Cliff Arnall zal maandag 16 januari 2023 de meest deprimerende dag van het jaar zijn. Het is een maandag waarop het merendeel van de bevolking zich treurig en neerslachtig zal voelen omdat het zeer vroeg donker is, de feestdagen achter ons liggen en er niet meteen nieuwe vakanties in het verschiet liggen.

Daarin wil Pink Ribbon verandering brengen!

De missie van Pink Monday is om de meest sombere dag van het jaar om te dopen tot een dag van sensibilisering op de werkvloer voor borstkankerpreventie en het creëren van een moment van hoop en steun aan getroffen collega’s die na een lange afwezigheid zijn teruggekeerd.

Zo maakt Pink Ribbon van Blue Monday een echte Pink Monday.

PINGEN11095 Pink Monday 2022 NL PINK

Hoe kunnen bedrijven een Pink Monday organiseren?

Als een bedrijf de meest deprimerende dag van het jaar hoopvol wil kleuren, borstkanker bespreekbaar wil maken op de werkvloer en getroffen medewerkers een hart onder de riem wil steken, dan kan dat door gratis te registreren op https://pinksupport.pink-ribbon.be/event/pink-monday-nl/home.

Op dit Pink Monday-platform krijgen deelnemende bedrijven dan een eigen bedrijfspagina waarop ze updates en foto’s van hun activiteiten naar aanleiding van hun Pink Monday kunnen plaatsen. Zo kunnen ze de buitenwereld bijvoorbeeld tonen dat ze de strijd tegen borstkanker willen steunen door het logo van het bedrijf roze te kleuren en medewerkers te vragen om op 16 januari roze kledij te dragen. Vrijblijvend kunnen ze ook aan fondsenwerving voor Pink Ribbon doen. Op het Pink Monday platform staan alvast heel wat leuke en informatieve tools zoals een gratis inspiratiegids die de deelnemers op weg helpen.

Hebben bedrijven nog meer inspiratie nodig?

En willen ze enkele geanimeerde activiteiten organiseren met hun medewerkers? Dan kan dat door op het Pink Monday-platform de uitgebreide toolkit aan te kopen. Daarin vinden de deelnemers naast communicatietools, ook informatieve video’s en handige tips, plus enkele kant-en-klare animaties om medewerkers op een toegankelijke meer kennis over borstkankerpreventie bij te brengen en te informeren over een succesvolle terugkeer van getroffen collega’s naar de werkvloer.

Zo biedt de vzw ​ een online escape room aan, helemaal in het thema van Pink Ribbon, maar ook een receptenboek voor een gezonde lunch, is er een toegankelijk quiz over borstkankerpreventie en een Pink Monday-playlist om iedereen in een positieve mood te krijgen.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER