Payflip haalt vers kapitaal op om KMO’s nóg flexibeler te laten verlonen!

Payflip heeft een stralende zomer achter zich! Niet enkel zit de website in een compleet nieuw jasje, ook strategisch zijn er heuse stappen gezet. Zo wist Payflip meer dan één miljoen vers kapitaal op te halen bij Smartfin Ventures II, het risicokapitaalfonds rond onder meer fintech ondernemer Jurgen Ingels, imec.istart, KBC en PMV.

Flexibel verlonen (overkoepelende term om te spreken over o.a. cafetariaplan en mobiliteitsbudget) zit in de lift, zoveel is zeker! Werknemers zitten heden ten dage op het puntje van hun bureaustoel wanneer ze de kans krijgen om de eindejaarspremie te besteden aan extra vakantiedagen of een smartphone, de bonussen te wisselen voor een fiets of warrants of hun bedrijfswagen in te leveren in ruil voor de terugbetaling van hun hypothecaire lening.

Flexibiliteit is het nieuwe normaal op HR vlak en het persoonlijk samenstellen van het loonpakket past perfect in dat plaatje!

En dat heeft Payflip geweten!

Als marktleider van flexibel verlonen bij KMO’s wil Payflip daarom een versnelling hoger schakelen. Ze streven ernaar om het traditionele cafetariaplan te laten evolueren naar een all-in-one benefit marketplace, waaraan HR teams zorgeloos hun visie én administratie rond employee benefits kunnen toevertrouwen. Of het nu zou gaan om flexible work benefits (bv. extra IT materiaal of vakantie), mobility benefits (bedrijfswagen, openbaar vervoer of fietsen), wellbeing benefits (verzekeringen, sport, pensioen) of opleidingen, Payflip’s digitale integraties met o.a. payroll, finance tools en leveranciers van benefits vangen het operationele werk op.

Met deze visie wil Payflip HR teams van kleine en grote bedrijven ondersteunen om strategisch na te denken rond verloning. Een goed doordachte loonpolitiek is van cruciaal belang om te strijden in de war-for-talent. Een bedrijf dat haar waarden consequent weet te vertalen in alle aspecten van haar HR beleid heeft een streepje voor.

Zo experimenteren de klanten van Payflip al enige tijd met het toevoegen van o.a. aanbrengpremies (een bonus die werknemers ontvangen eens ze een kandidaat in het rekruteringsproces brengen) in het Payflip platform. Hiermee stimuleren ze werknemers om echte ambassadeurs te zijn naar de buitenwereld toe. Hetzelfde geldt voor budgetten rond sport of thuiswerk. En onze 15.000 gebruikers love it!

“Dream big” staat dus ook in de Payflip woordenboek! De kapitaalronde die Payflip recent met succes heeft afgerond is bedoeld om onze visie zo snel mogelijk te realiseren en de klassieke salaris sector op te schudden!

Because salary ain’t just numbers, right?

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER