House of HR organiseert Festival voor (toekomstige) medewerkers

House of HR kondigt met trots haar eigen muziekfestival ‘House of Happy Rebels Festival’ aan. Door het festival op 10 september in eigen middens te organiseren, wil House of HR haar community van 4.300 medewerkers die actief zijn in meer dan 10 landen samenbrengen en bedanken. Daarnaast is het Festival een ideale manier om nieuwe medewerkers aan te trekken. Deze creatieve vormen van Employer Branding worden dan ook steeds belangrijker. Zo blijkt de festivalzomer 2022 ook binnen de HR-wereld relevant.

Mentale gezondheid & werkgeluk gaan voor op productiviteit

Werknemers hechten vandaag meer belang aan werkgeluk en mentale gezondheid dan aan productiviteit, zo wijst een recente studie van de Antwerpen Management School en de Vrije Universiteit Amsterdam in opdracht van House of HR (*) uit. 55,6% van de respondenten vindt mentale gezondheid in zeer hoge mate belangrijk en 45,8% hecht veel belang aan werkgeluk. 55,4% van de respondenten geeft aan dat hun loopbaan het voorbije jaar in balans was.

Uit de studie blijkt voorts dat jonge nieuwe medewerkers aangeven minder gelukkig te zijn op het werk dan ouderen. Van de starters (tot twee jaar werkervaring) is een kleine 40% in hoge tot zeer hoge mate tevreden over hun loopbaan. Bij wie meer dan 36 jaar op de teller heeft staan, loopt dat cijfer op tot 60%.

Voor werkgevers is het van cruciaal belang om actief in te zetten op werkgeluk en mentale gezondheid. Dat is niet alleen nodig om nieuwe medewerkers aan te trekken, maar ook om bestaande medewerkers een blijvende, positieve werkomgeving te bieden. Sinds het ontstaan van House of HR staat binnen de bedrijfscultuur decentralisatie en ondernemingsgeest centraal. Het laat toe om de Happy Rebels, – zo noemen de medewerkers binnen House of HR zichzelf – geluk, welzijn op het werk en levenslang leren in hun job te beleven.

Rika Coppens, CEO House of HR: “Onze Happy Rebels krijgen bij ons de kans om hun loopbaan persoonlijk in te kleuren. Onze eigen ervaring en opgebouwde kennis geven we door aan onze klanten. We ondersteunen en adviseren hen opdat ze een werkplek zouden aanbieden die matcht met wat kandidaten op vandaag belangrijk vinden in een job. Dat is cruciaal bij het aantrekken van talenten.”

Eigen muziekfestival

Door een eigen Happy Rebels muziekfestival te organiseren wil House of HR haar medewerkers op een uitzonderlijke manier bedanken en benadrukken hoe belangrijk werkgeluk is binnen de groep. Op 10 september zijn de 4.300 medewerkers van over heel Europa welkom op een festivalterrein in de buurt van Eindhoven. House of HR heeft de laatste jaren een enorme evolutie gekend door interne groei en tal van overnames.

Een eigen festival is een perfecte gelegenheid om alle medewerkers van de meer dan 50 bedrijven binnen de groep fysiek samen te brengen om elkaar beter te leren kennen.

De medewerkers kregen inspraak bij de invulling van het festival door onder andere een deel van de line-up mee te bepalen en door tal van andere activiteiten mee uit te werken. Zo wordt het festival een heuse beleving op maat, waarbij House of HR kosten noch moeite heeft gespaard :

“House of HR is de voorbije jaren zo hard kunnen groeien dankzij de ongelooflijke dynamiek binnen onze teams. We zijn eind 2021 qua omzet over de 2 miljard gegaan en hebben nu een schaalgrootte bereikt die ons toelaat om zo’n groots festival helemaal zelf te organiseren. Het festival zelf organiseren geeft ons de ruimte om alles persoonlijk, duurzaam en 100% HOHR te maken. 10 september wordt een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van House of HR, een dag waarop onze community nóg hechter wordt en waar de basis wordt gelegd voor nieuwe ongekende hoogtes,” zo geeft Victoria Hemelaer, CMO House of HR aan.

(*) In het vierde kwartaal van 2021 voerden de Antwerp Management School en de Vrije Universiteit Amsterdam in opdracht van House of HR een grootschalige bevraging bij werknemers in België en Nederland. Via een online panel werd bij een representatieve steekproef van 1.610 werknemers gepeild naar duurzame loopbanen, loopbaanmobiliteit, succes, doelen, proactief loopbaangedrag en schokken.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER