House of HR investeert ook in uitdagende tijden in haar medewerkers

House of HR bracht voor het eerst sinds haar bestaan haar medewerkers fysiek samen op één locatie. Afgelopen zaterdag organiseerde House of HR voor 3.500 medewerkers een gigantisch muziekfestival met onder meer optredens van Goose, Regi, Bob Sinclair. Met dit initiatief wilde House of HR haar medewerkers trakteren als dank voor hun toewijding die van House of HR een succesvolle Europese HR dienstverlener heeft gemaakt de voorbije jaren. House of HR wil met dit festival ook bedrijven inspireren om in economisch uitdagende tijden te blijven investeren in medewerkers.

HRF2022 220909 162606

100% custom-made

Afgelopen zaterdag organiseerde House of HR, één van de toonaangevende HR dienstverleners in Europa, voor meer dan 3.500 medewerkers het ‘House of Happy Rebels Festival’ op de festivalweide Het E3 Strand in de buurt van Eindhoven. De medewerkers, die afzakten uit 5 verschillende landen, konden genieten van een eigen festivaldag op maat.

Meer dan 20 verschillende acts traden aan op 3 podia, met als uitschieters optredens van nationale en internationale kleppers zoals Regi, Goose, Martin Solveig en Bob Sinclair. Deze line-up mochten de House of HR medewerkers zelf mee bepalen. Ook eigen muzikale collega’s kregen een plek op het podium. Drie bands mochten dankzij het winnen van een interne competitie optreden voor het uitzinnige publiek.

Naast muziek vonden ook de 10 hoofdbedrijven onder House of HR, waaronder Accent, Continu Professionals en TIMEPARTNER, hun plek naar het podium. Tijdens hun acts, waaronder een heus teamfeestje, werden verschillende collega’s verrast, gepromoveerd en zelfs ten huwelijk gevraagd.

CEO Rika Coppens opende het festival, met de CEO’s van de 10 hoofdlabels binnen House of HR door de medewerkers te verwelkomen tijdens een act met Guga Baúl. Ze kondige bovendien het festival 4 maanden geleden al enthousiast aan met een skydive. Werknemers konden een week voor het festival al in de juiste sfeer komen door een hele dag spectaculaire Radio Happy Rebel, gehost door Marcel Vanthilt.

HRF2022 220910 120814

House of HR organiseerde het festival helemaal zelf, 100% custom-made voor de medewerkers, inclusief een eigen app en eigen merchandising.

“Zo kregen we de vrijheid om te komen tot een unieke House of HR ’full festival’ experience”, zegt Victoria Hemelaer, CMO van House of HR. “Het festival helemaal zelf organiseren was een gigantische uitdaging. We zijn enorm trots op het resultaat. Het was prachtig om te zien hoe al onze collega’s uit de bol gingen en konden genieten van een 100% custom-made topervaring.

Toen we samen met de 3.500 collega’s onze versie van ‘I Can’t Get No Satisfaction’ zongen, met eigen aangepaste lyrics, kon je echt voelen dat we één grote familie zijn. Iedereen was super-enthousiast, dat was voor mij het hoogtepunt.”

Medewerkers HOHR voor het eerst fysiek samen

Het organiseren van een dergelijk omvangrijk eigen festival kwam er op vraag van de verschillende bedrijven van House of HR. Enerzijds klonk de nood aan een spetterend post-corona feest, samen met alle collega’s. Anderzijds wil House of HR zijn medewerkers bedanken voor hun jarenlange inzet en de forse groei die House of HR de voorbije jaren kon realiseren.

Intussen is House of HR een Europese leider in haar sector geworden met meer dan 50 merken en rondde het in 2021 de kaap van 2 miljard omzet. Dat geeft nu de omvang en financiële slagkracht om de medewerkers op een uniek festival te trakteren. Het is de eerste keer sinds het ontstaan van House of HR dat alle medewerkers uit 50 bedrijven uit verschillende landen fysiek samenkwamen op één en dezelfde locatie.

Doordat ze uit alle windstreken kwamen, was het Happy Rebel Festival een uitgelezen kans voor House of HR-medewerkers om met elkaar te verbroederen en -zusteren. Elk merk had een lichtgevend polsbandje in een andere kleur voor de medewerkers, zo kon men collega’s van andere House of HR-merken herkennen en aan de praat raken. Eenmaal donker zorgden die vele, kleurige polsbandjes bovendien voor een feestelijk lichtspel.

HRF2022 220909 172940

Rika Coppens, CEO House of HR: “We kozen Eindhoven als centrale plek zodat onze collega’s uit Oost- en Zuid-Europa geen al te grote afstanden moesten afleggen. Als we kijken waar de meeste van onze mensen vandaan komen, dan is een locatie op de grens tussen België en Nederland het meest ideale voor een dergelijk event. We hebben het openbaar vervoer gepromoot en zetten ook shuttlebussen in naar de camping.

Belangrijk voor ons was ook dat duurzame aspect: enkel eco-friendly bekers en verpakkingen, en enkel dedicated recyclage vuilnisbakken. De CO2 uitstoot die we creëerden, compenseren we door een eco project te ondersteunen. Kortom, we kwamen samen met velen en van ver maar met een zo minimaal mogelijke impact voor het milieu en de omgeving.”

Blijven investeren in medewerkers in uitdagende tijden

Een recente studie van de Antwerpen Management School en de Vrije Universiteit Amsterdam in opdracht van House of HR (*) toont aan dat een duurzame loopbaan gelinkt wordt aan werkgeluk, gezondheid en productiviteit. Opvallend is dat medewerkers werkgeluk het belangrijkst vinden, meer dan gezondheid en productiviteit. Zo vindt 55,6% van de respondenten mentale gezondheid in zeer hoge mate belangrijk en hecht 45,8% van de respondenten veel belang aan werkgeluk.

Werkgevers moeten in de arbeidsmarkt van vandaag dan ook sterk uit de hoek komen om talent aan hen te binden.

In januari van dit jaar waren 289.249 Belgen werkzoekend, en toch is de war on talent heviger dan ooit. Door de arbeidstekorten zijn werknemers ook kieskeuriger dan vroeger.

House of HR is ervan overtuigd dat ook in deze economisch uitdagende tijden bedrijven die hun talent willen behouden en talent willen aantrekken, blijvend moeten investeren in initiatieven die het werkplezier ten goede komen. In lijn met het onderzoek voelen werknemers zich aangetrokken tot bedrijven met wie ze een klik denken te hebben. Employer branding activiteiten die inspelen op deze symbolische waarden zijn vandaag cruciaal.

Met de organisatie van dit festival wil House of HR bedrijven inspireren en aanmoedigen om te blijven investeren in het werkplezier van medewerkers, aldus Rika Coppens, CEO House of HR: “We willen onze werknemers een werkplek aanbieden die zowel op persoonlijk als professioneel vlak 100% matcht. Om vandaag nieuw talent aan te trekken, en het huidige te behouden, moet je alles geven. De sfeer voor, rond en op het festival toont hoezeer we een House of HR familie vormen. Die verbondenheid die tijdens het festival nog versterkt is, zorgt er voor dat we nog meer fierheid kunnen uitstralen waardoor onze medewerkers in een positieve omgeving verder kunnen groeien.“

(*) In het vierde kwartaal van 2021 voerden de Antwerp Management School en de Vrije Universiteit Amsterdam in opdracht van House of HR een grootschalige bevraging bij werknemers in België en Nederland. Via een online panel werd bij een representatieve steekproef van 1.610 werknemers gepeild naar duurzame loopbanen, loopbaanmobiliteit, succes, doelen, proactief loopbaangedrag en schokken. Onderstaande studie is de eerste in een reeks van drie whitepapers die House of HR zal publiceren.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER