Groeispurt in zicht voor digitale studentenplatform Dibbs

De online platformen van Dibbs begeleiden studenten doorheen hun studiejaren en hun eerste stappen op de arbeidsmarkt. Ondertussen hebben al 53.000 studenten hun weg gevonden naar Dibbs. Door in te zetten op optimalisatie en internationalisatie van haar platformen, wil de organisatie dit cijfer verdrievoudigen.

Dibbs biedt studenten heel wat voordelen zoals kortingen op technologie of kledij, (studenten)jobs, evenementen en studentgerelateerde tips. Maar zij zorgt vooral voor een digitale studieleidraad en veelvoud aan carrièrekansen.

Dibbs creëert een ontmoetingspunt tussen studenten, onderwijsinstellingen, bedrijven en de overheid en biedt zo op een hedendaagse manier het hoofd aan de groeiende War for Talent.

Met behulp van investeringen zal Dibbs haar site en app uitbreiden naar Nederland en verbeteren om te voldoen aan de vragen van haar cliënteel.

Pieter Seyssens, mede-oprichter en CEO Dibbs: “De feedback van studenten en bedrijven helpt ons om een nog completer ecosysteem aan te kunnen bieden.”

Daarnaast zet Dibbs in op campagnes die het gebruikersaantal tegen de zomer van 2024 moeten laten groeien tot 150.000 studenten. Een eerste kapitaalronde bracht al 150.000 euro op. Dibbs zoekt echter nog partners en investeerders binnen de HR-branche om haar ambitie te vervolledigen.

Dibbs ook goed voor participerende bedrijven

De platformen bieden een symbiotische werking tussen gebruikers en participerende bedrijven. De bedrijven krijgen niet enkel een voorstel op maat, met o.a. 5 platformcredits ter waarde van 2500 euro, maar krijgen ook toegang tot de digitale data van gebruikers (binnen de richtlijnen van het GDPR-beleid). Het gaat dan over attesten, diploma’s, ID-informatie, rijbewijzen, bewijs van goede zeden, informatie van Student@work… Dit bespaart de bedrijven tijd en (financiële) moeite. Zo kunnen zij snel en makkelijk contact opnemen met studenten en pas afgestudeerden die voldoen aan het profiel dat zij zoeken.

De studenten die gebruik maken van Dibbs krijgen dankzij het platform snel carrièrekansen en worden klaargestoomd voor het werkleven op hun tempo en naar hun kunnen. De snelle groei van de platformen en positieve feedback toont het goede imago dat Dibbs verkregen heeft onder studenten.

Veilige datakluizen voor informatiedeling

Omdat Dibbs studentrelevante data verwerkt binnen de GDPR-normen, werd een samenwerking opgezet met athumi – het Vlaamse Datanutsbedrijf. Zij bieden een infrastructuur van veilige datakluizen aan, waarmee persoonsgegevens – met toestemming van de burger – vlot digitaal kunnen gedeeld worden tussen publieke en private partijen. Athumi, opgericht onder impuls van de Vlaamse Regering, ziet in Dibbs de juiste partner om digital natives vertrouwd te maken met de kluizentechnologie.

Optimalisatie en internationalisatie met behulp van investeerders is de volgende logische stap in het succesverhaal van Dibbs.

Pieter Seyssens: “We hebben al een mooie weg afgelegd en voelen dat we klaar zijn om het platform naar een volgend level te tillen.”

+++

Financieren kan op 2 manieren:

Met deze financieringscampagne heeft Dibbs als doel om tot €400.000 op te halen. Er worden twee soorten leningen aangeboden: de “Winwin Lening” tegen 5% en de “Crowd Lening” tegen 8%.

Wanneer je investeert in Dibbs, ontvang je ook 5 credits die je kunt gebruiken op ons platform. De waarde van deze credits kan variëren van €250 tot €2.500, afhankelijk van hoe je ze gebruikt. Deze credits kunnen worden gebruikt voor een studentenvacature (1 credit = €50) of voor een startervacature (1 credit = €500).

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER