Great Place To Work® maakte op 14 november officieel de 25 bedrijven die de Fortune World’s Best Workplaces™-lijst voor 2024 hebben gehaald bekend. Een lijst voor welke in 2023 en 2024 meer dan 7,4 miljoen werknemers wereldwijd bevraagd werden. Deze bedrijven presteren beter dan standaard werkplekken op belangrijke drijfveren van vertrouwen in leiderschap.
Hier zijn de bedrijven die dit jaar op de lijst staan:
- DHL Express
- Hilton
- AbbVie
- Cisco
- Hilti
- Accenture
- Teleperformance
- Stryker
- Cadence
- Salesforce
- Agilent Technologies
- SC Johnson
- MetLife
- Experian
- SAP
- Specsavers
- Allianz
- Marriott
- Trek Bicycle
- Dow
- ServiceNow
- GFT
- Chiesi
- Admiral Group
- Nvidia
Onder deze namen zien we ook drie organisaties welke eerder dit jaar ook reeds bekroond werden tot Best Workplaces in België – AbbVie, Agilent Technologies en HILTI.
“Als wereldwijde bedrijven hebben deze werkgevers een ongelooflijke impact op onze wereld,” zegt Michael C. Bush, CEO van Great Place To Work. “Wij zijn trots deze bedrijven te mogen erkennen voor hun toewijding aan het creëren van betere werkomgevingen voor iedere werknemer – en in het verlengde daarvan, het maken van de wereld tot een betere plek voor ons allemaal.”
“Deze lijst is tot stand gekomen na een rigoureus proces dat ervoor zorgt dat werknemers open bespreken wat zij als uitzonderlijke werkomgevingen waar ze zich vertrouwd, gesterkt en gestimuleerd voelen om hun beste werk te doen beschouwen”, zegt Alyson Shontel, hoofdredacteur van Fortune.
“De Beste Werkgevers onderscheiden zich van anderen door een hoge score voor geloofwaardigheid van het management en werknemers die zich gerespecteerd voelen. Maken managers hun verwachtingen duidelijk? Leiden ze de organisatie in de juiste richting en zijn ze aanspreekbaar? Meer en meer zien we ook dat er steeds meer belang wordt gehecht aan ‘purpose’. Het definiëren van een duidelijke missie en zinvolle doelen worden steeds meer erkend als cruciale aspecten van goed werkgeverschap. Organisaties die een sterk gevoel van doelgerichtheid omarmen, hebben gezien dat dit een positieve impact heeft op de trots en betrokkenheid van medewerkers, evenals op hun vermogen om toptalent aan te trekken en te behouden”.
Koen Dewettinck, CEO van Great Place To Work België
Methodologie
Great Place To Work selecteerde de “World’s Best Workplaces” door meer dan 7,4 miljoen vertrouwelijke bevragingen af te nemen en te analyseren. Deze vertegenwoordigen de ervaringen van 20 miljoen werknemers wereldwijd bij Great Place To Work Certified™-organisaties. Organisaties worden beoordeeld op hun inspanningen om geweldige werkplekken te creëren en mensen/gemeenschappen over de hele wereld positief te beïnvloeden. Bedrijven moeten in 2023 of begin 2024 op ten minste vijf nationale lijsten van Beste Werkplekken in Azië, Europa, Latijns-Amerika, Afrika, Noord-Amerika of Australië hebben gestaan en wereldwijd minstens 5.000 werknemers hebben, waarvan minstens 40% buiten het land van herkomst.
===
Over Great Place To Work
Als wereldwijde autoriteit op het gebied van werkcultuur brengt Great Place To Work 40 jaar baanbrekend onderzoek en data om elke plek een geweldige werkplek voor iedereen te maken. Het eigen platform en het Great Place To Work Model helpen bedrijven de ervaring van elke werknemer te evalueren, waarbij voorbeeldige werkplekken Great Place To Work Certified™ worden en erkenning krijgen op een felbegeerde lijst van Beste Werkplekken. Dit op nationaal, Europees en globaal niveau.
Volg Great Place To Work op LinkedIn en Instagram, of ga naar greatplacetowork.be en registreer voor de nieuwsbrief.