Gille Sebrechts volgt Peter s’Jongers op als CEO van Protime

Op 1 januari nam Gille Sebrechts de fakkel over van Peter s’Jongers als CEO van Protime, marktleider in onder meer tijdregistratie en werkplanning. Door technologisch steeds te blijven voorlopen op de markt en de samenwerking met moederbedrijf SD Worx te versterken, wil Sebrechts Protime exponentieel laten groeien en verder internationaliseren. Dit alles zonder de bedrijfscultuur uit het oog te verliezen. “Protime moet dé referentie worden op het vlak van tijdregistratie over heel Europa”, zegt Sebrechts. “Vandaag zijn we dat al in België en Nederland. Ons klantenbestand willen we binnen de vijf jaar verdubbelen, onder meer door in veel meer landen actief te worden.” Peter s’Jongers zal als voorzitter van de Raad van Bestuur een bevoorrechte getuige zijn van deze groei én de bedrijfscultuur blijven bewaken.

In 1995 werd Protime opgericht door onder meer Peter s’Jongers als softwarebedrijf in tijdregistratie in wat toen nog voornamelijk een hardwaremarkt was. Door op technologisch vlak steeds voorop te lopen in de markt, kon het bedrijf jaar na jaar sneller groeien dan eerder was vooropgesteld. Vandaag telt Protime zo’n 400 werknemers, die voor het grootste deel vanuit Mechelen aan de slag zijn voor klanten in België maar ook in Nederland, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. ​

Sinds 1 januari werd Peter s’Jongers (53) voorzitter van Protime’s Raad van Bestuur. Gille Sebrechts (29), in een vorige functie nog Director Transformation Office bij Protime’s moederbedrijf SD Worx, volgde hem op als CEO en de verdere internationalisering op lange termijn in goede banen leiden. “Internationalisatie zal in de toekomst één van onze groeipoten zijn. Net zoals Protime nu al de marktleider in workforce management oplossingen is in België en onze buurlanden, willen we dit worden in alle Europese landen waar ons moederbedrijf SD Worx actief is. Te beginnen met Duitsland en de Nordics.”

De verdere internationalisering zal zorgen voor een snelle groei, maar ook de shift naar een meer flexibele arbeidsmarkt speelt in de kaarten van Protime. “Er zit veel spanning op kenniswerkers vandaag. Het aantal burn-outs stijgt. We zijn steeds flexibeler gaan werken, maar die flexibiliteit brengt uitdagingen met zich mee,” zegt Peter s’Jongers. “Tijdregistratie kan werknemers helpen om een goede werk-privé balans aan te houden. Net zoals een hartslagmeter ons erop attent maakt wanneer we iets te intensief aan het sporten zijn, kunnen ook online registratietools een alarmbel doen afgaan bij werknemers wanneer ze bijvoorbeeld systematisch overuren kloppen.”

De ambitie van Protime is groot. Op vijf jaar tijd wil het zijn klantenbestand verdubbelen naar ruim 10.000 klanten in Europa. De fundamenten voor die groei worden in België gelegd. Hiervoor gaat de marktleider de komende jaren op zoek naar minstens 300 extra werknemers waarvan het grootste deel vanuit Mechelen actief zal zijn.

“De beste werkgever ter wereld zijn voor Protimers”

Elke verdubbeling komt met zijn uitdagingen, en dat kon Protime al verschillende keren meemaken. Protime’s bedrijfscultuur was daarbij telkens het cement die deze snelle groei mogelijk maakte.

“Onze cultuurwaarden ‘camaraderie’, ‘groei’, ‘klantenfocus’ en ‘samenwerken’ worden door elke Protimer hoog in het vaandel gedragen,” zegt Peter s’Jongers. “Hoewel de waarde van onze cultuur moeilijk te becijferen is, is ze heel rendabel. Het gaat om talentontginning; wanneer mensen groeien binnen het bedrijf, groeit het bedrijf. Tijdregistratie is dan wel geen sexy product, maar Protime is wel een sexy bedrijf! De kunst zit hem in het creëren van trots; ervoor zorgen dat alle medewerkers trots zijn op hun werkgever en op wat ze gerealiseerd hebben binnen het bedrijf. Want uiteindelijk wil iedereen deel uitmaken van een succesverhaal.”

Dit wordt beaamd door Gille Sebrechts die al enkele maanden meedraait binnen het bedrijf: “Wat me meteen opviel is de positiviteit en gedrevenheid van iedereen om zelf iets te doen met én voor Protime. Die groeimindset om er samen voor te gaan voelde ik direct, zelf voor ik wist dat het om de kernwaarden ging van Protime. Ik zal me dan ook inzetten om de beste werkgever ter wereld te zijn voor alle Protimers.”

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Twitter
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email

Ook interessant

LEES MEER