Gelezen & Goedgekeurd: #ZigZagHR-Proof Boeken

Eternal
Steven Van Belleghem

Voor het eerst heeft marketingexpert Steven Van Belleghem zich aan fictie gewaagd. Eternal is een donkere dystopie die zich afspeelt in Silicon Valley in 2041 rond een techbedrijf dat een manier gevonden heeft hoe mensen eeuwig jong en gezond te houden. Een en ander ontaardt, en er ontspint zich een thriller waarin de auteur onmiskenbaar ethische dilemma’s vervlecht over technologie en de impact van artificiële intelligentie. De marketeer-ondernemer bewijst meteen dat hij ook spannende fictie in de vingers heeft.

Uitgeverij Manteau
391 blz., € 22,50

XX FOTO 123 BOEKENCOVER Eternal Steven Van Belleghem Manteau DS

<< >>

De rit van mijn leven
Robert Iger

Uitgeverij Business Contact
303 blz., € 24,99

Onvermijdelijk roept een autobiografie van een topmanager scepsis op. Misschien stelt ook Robert Iger, CEO van wellicht het meest tot de verbeelding sprekende bedrijf ter wereld, het allemaal iets mooier voor. Toch bekoort dit boek van de man die het ingedommelde Disney wakker schudde en naar de top loodste. Naast zijn strategische vernuft, valt vooral zijn interesse in mensen op, een aandacht die hem heel wat opgeleverd heeft… Even fascinerend als inspirerend (zelf)portret.

XX FOTO 123 BOEKENCOVER De rit van mijn leven Robert Iger BC 1

<< >>

Futureproof
Mike Hoogveld

Uitgeverij Vakmedianet
266 blz., € 29,95

“We leven niet in een tijdperk van verandering, maar in een verandering van tijdperk”, vindt de Nederlandse consultant Mike Hoogveld. Het komt er dus op aan toekomstbestendig te worden. “Want de beste manier om je toekomst te voorspellen, is om deze zelf te creëren.” Hoogveld dartelt door een intense mozaïek van theorie, cases en tips. Zo wijst hij op het belang van DARWIN-kenmerken: DAadkrachtig, Relativerend, Wederkerig, Intelligent en Nieuwsgierig. Interessante reflectie.

XX FOTO 123 BOEKENCOVER Futureproof VMN COM

<< >>

De duurzame Belg
Wim Vermeulen en Gino Verleye

Uitgeverij LannooCampus
144 blz., € 14,99

“81,3% van de Belgen is niet actief bezig met duurzaamheid omdat de overheid en bedrijven het voortouw niet nemen”, constateren Wim Vermeulen (reclamebureau Bubka) en professor Gino Verleye (UGent en VUB). Ze zochten uit hoe belangrijk de verschillende generaties Belgen de overgang naar een duurzame wereld vinden, welke inspanningen ze er zelf voor willen leveren én wat ze verwachten van het bedrijfsleven en de beleidsmakers. Een boek met een even duidelijke als dringende oproep.

XX FOTO 123 BOEKENCOVER De duurzame Belg LCampus

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER