Fantastic wint eerste Effie voor employer branding

Employer branding & change communication agency Fantastic heeft een Effie Award gewonnen met een opmerkelijke campagne voor MIVB/STIB, de Brusselse vervoersmaatschappij. Het is de eerste keer in België dat een employer brand een Effie Award in de wacht sleept in de categorie brand image.

Geen nice-to-have meer

De bekroonde case ‘Bougeons ensemble/ Beweeg samen’ zet de medewerkers van MIVB/STIB centraal en toont aan dat werk meer is dan een job.

Met creativiteit, storytelling en een geïntegreerde mediastrategie tilt de aanpak van Fantastic het imago van MIVB/STIB naar een heel nieuw niveau. De impact blijkt duidelijk uit de resultaten: 92% meer verkeer naar de jobsite, 30% meer sollicitaties en een significant lagere cost-per-hire.

“Deze Effie bewijst dat employer branding allang geen nice-to-have meer is, maar een strategische investering die rendeert. Wie inzet op mensen, bouwt aan een sterkere business.”, zegt Ken Callebaut, Creative Director bij Fantastic.

Volgende halte?

Fantastic en MIVB/STIB bouwen verder aan hun samenwerking. Dit keer richten ze zich op technisch talent en laten ze zien hoeveel innovatie en vakmanschap achter elk voertuig schuilgaat. Door de voertuigen letterlijk ‘see-through’ te maken, wordt de verborgen techniek op een opvallende manier zichtbaar.

De nieuwe campagne loopt tot begin november in heel Brussel.

Valves JC decaux

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER

Schrijf je in op de #ZigZagHR-Nieuwsbrief

  • Iedere dinsdagochtend om 8u00 in jouw mailbox
  • Ideeën, inspiratie, best & next practices over (de toekomst van) HR
  • Waarmee jij aan de slag kan in jouw organisatie of HR team