Onder de naam Team SD Worx – Protime gaat de beste wielerploeg van het vrouwenpeloton dit seizoen van start. Door de komst van Protime, een dochterbedrijf van SD Worx, als tweede titelsponsor, kan de wielerploeg de komende jaren de financieel noodzakelijke stappen zetten om aan de top te blijven mee doen. Team SD Worx – Protime werd in 2023 voor de achtste keer de beste ploeg op de UCI-ranking.
Met toppers als wereldkampioene Lotte Kopecky, Demi Vollering, Marlen Reusser, Lorena Wiebes en onder andere Mischa Bredewold kijkt Team SD Worx – Protime optimistisch naar het komende wielerseizoen. De sponsorovereenkomsten met SD Worx en Protime lopen tot en met 2026.
“We zijn heel blij dat Protime in de ploeg is gestapt”, geeft teammanager Erwin Janssen aan. “Het vrouwenwielrennen is de afgelopen jaren enorm in ontwikkeling en de verwachting is dat de sport de komende jaren verder blijft doorgroeien. Daardoor groeien de budgetten ook verder door. Met SD Worx en Protime, maar zeker ook Specialized, hebben we partners die de komende jaren mee willen groeien zodat we ons in de top van het vrouwenwielrennen kunnen handhaven.”
Gille Sebrechts, CEO Protime:
“We zijn vorig jaar vlak voor de Tour de France Femmes al ingestapt als shirt-sponsor en hebben daarvan de positieve impact gezien. Die smaakte naar meer en daarom wilden we vol door gaan op het ingeslagen pad. Als Protime hebben we de ambitie om Europees leider te worden in onze nichemarkt. We komen diezelfde drive en visie tegen bij de ploeg. Een duidelijke focus om Europees en zelfs wereldleider te zijn, maar ook een duidelijke focus op het vrouwenwielrennen. Als HR-tech bedrijf vinden we het ook onze plicht om een positieve impact te hebben op de samenleving en ook ons steentje bij te dragen aan belangrijke maatschappelijke topics. Door de focus op het vrouwenwielrennen geloven wij alvast dat we een positieve impact kunnen hebben.”
Kobe Verdonck, CEO van hoofdsponsor SD Worx:
“We starten in 2024 aan ons vijfde seizoen als sponsor van ’s werelds beste vrouwenploeg in het wielrennen. In 2021 werden we de hoofdsponsor, wat natuurlijk een veel grotere impact heeft dan alleen je logo op de broek. Als naamsponsor krijgt je merk nadrukkelijke visibiliteit, overal waar onze ploeg aan de start staat. Het internationale kader van het wielrennen helpt ons perfect in onze ambitie om de toonaangevende Europese leverancier te zijn in HR-oplossingen. Klanten en prospecten spreken ons geregeld aan over ons engagement om het vrouwenwielrennen verder te professionaliseren en jong talent kansen te geven om zich te ontwikkelen als topsportster. Het is fantastisch dat nu ook ons dochterbedrijf Protime instapt als naamsponsor. We kijken uit naar een succesvol seizoen.”