Chauffeursapp wordt rekruteringstool

Get Driven, de app waarmee iedereen een student kan boeken als chauffeur, wordt dit weekend volledig vernieuwd. Voortaan zal ook zichtbaar zijn welke opleiding de studenten die met de wagens van de klanten rijden, volgen. Interessant voor veel klanten, vaak ondernemers, want wat blijkt: via Get Driven vonden veel ondernemers al nieuwe medewerkers en dus ook veel studenten al een vaste job.

“Het is een neveneffect van onze diensten, maar wel een heel fijne”, zegt oprichter Gunther Ghysels. “Een vijftigtal studenten die bij ons aan de slag zijn, vonden zo al een vaste job. Onze chauffeurs rijden dus zonder dat ze het weten blijkbaar vaak rond met de wagen van hun toekomstige baas.”

En wat voor wagens ook? “Dat veel van onze klanten mooie wagens hebben, maakt het voor studenten ook gewoon heel fijn om dit als studentenjob te doen”, zegt Ghysels nog.

Het vinden van geschikt personeel is een huzarenstukje aan het worden voor veel ondernemers. Er heerst een flinke ‘war for talent’ en veel werkgevers zijn dan ook op alle mogelijke manieren op zoek naar nieuwe, geschikte mensen. Zo is nu ook de chauffeursapp Get Driven blijkbaar een handige tool geworden om al op jonge leeftijd personeel te rekruteren. Zelfs nog voor ze zijn afgestudeerd. Via de app Get Driven kan je een student inhuren om je met je eigen voertuig rond te rijden: overdag, voor wie van vergadering naar vergadering moet en tussendoor in de auto wil werken, of ’s avonds na een afmattende dag of uitgebreid restaurantbezoek.

Sollicitatiegesprek van 500 kilometer

“De studenten krijgen door de vele, lange ritten een vertrouwde band met de klant, wat spontaan resulteerde in job- en stageaanbiedingen”, vertelt Gunther Ghysels, CEO van Get Driven.

Zo wordt een opeenstapeling van ritten wel eens een sollicitatiegesprek dat 500 kilometer lang duurt. “Onze poule bestaat intussen uit een 800 actieve student-chauffeurs die meerdere keren per maand voor ons werken. Samen rijden ze tot 15 000 uur per maand met CEO’s, zaakvoerders, advocaten etcetera. Deze mensen verliezen veel tijd in het heel drukke verkeer in ons land. Dankzij onze diensten kunnen ze overdag op een veilige manier in de wagen werken, terwijl ze ook nog eens kunnen kennismaken met een grote poule aan jonge, gedreven professionals. Want van onze studenten kan je alvast één ding met zekerheid zeggen: ze willen werken.”

Eerste job voor Jente bij WSC

Kathleen Schurmans, co-CEO bij W-Racingteam en ad interim bij Weerts Supply Chain, ontmoette zo Jente Debecker als chauffeur. “Stiptheid is een belangrijk element voor mij, en dat merk je meteen als iemand je chauffeur is”, zegt Kathleen Schurmans. “Door samen op de baan te zijn, heb ik een aantal interessante gesprekken kunnen voeren met Jente. Gesprekken die veel verder gaan dan een klassiek sollicitatiegesprek. Je leert iemand echt kennen. En er is meer dan het gesprek uiteraard. Terwijl Jente moest wachten toonde hij ook veel betrokkenheid en hij was duidelijk heel ijverig. Hij stelde zichzelf ter beschikking, ging al eens pizza halen, ging naar de carwash met de wagens van anderen… Kleine dingen, die veel zeggen over iemand. Op een bepaald moment stond hij zelfs de keuken op te ruimen. Niemand had hem dat ooit gevraagd. Zo zag ik wat voor mens Jente echt was. Toen hij op een bepaald moment klaar was om aan de slag te gaan, heb ik hem een aanbod gedaan. Drie maanden heeft hij vast in dienst gewerkt bij ons.”

Jente Debecker focust ondertussen weer even een periode op zijn studies. Hij werkt een stage in het buitenland af. “Drie dagen lang heb ik met Kathleen rondgereden in Duitsland. Zo leer je iemand wel snel goed kennen. Ze vertelde me dat ze op zoek was naar real estate managers en wat ze van hen verwacht. Ze vond mij een interessant profiel en zo kreeg ik uiteindelijk een job aangeboden. Ik heb Kathleen enorm weten appreciëren als baas en ik heb ook veel van haar opgestoken. Wat de toekomst brengt, zien we wel, maar ik vond het wel heel aangenaam om op deze manier een eerste jobervaring op te doen.”

Pieter werd de mentor van Imad

Imad Bouzalgui (23) raakte in 2021 dan weer aan een fijne stageplaats. Tijdens één van zijn eerste ritten als chauffeur bij Get Driven, ondertussen drie jaar geleden, ontmoette hij Pieter Lefevre, CEO van GBL Studio. Al snel raakten beide aan de praat. “Ik was op zoek naar een stageplek en polste bij Pieter of ze toevallig kandidaat-stagiaires zochten.”

“We hebben Imad als stagiair zeer flexibel ingezet”, zegt Pieter Lefevre. “Ideeën pitchen, accountwerk, meetings en events bijwonen tot new business aantrekken. Jonge studenten weten vaak niet welke richting ze uit willen, ze missen die praktische begeleiding. Ik zie het als een mooie opportuniteit om hen zoveel mogelijk skills aan te leren, zodat ze later makkelijker en meer zelfzeker aan hun carrière kunnen starten.”

“Pieter is echt een mentor geworden”, vertelt Imad. “Het was een leerrijke stage en Pieter heeft me zowel professioneel als persoonlijk veel kunnen bijbrengen. Ik mocht zelfs meedoen aan een EK reclamespot voor een van hun klanten, Barbecook. In 2022 start mijn 2de stage bij GBL. We hebben reeds gesprekken gehad over een mogelijke vaste aanbieding”, aldus Imad.

Get Driven in volle expansie

Gunther Ghysels, CEO en Ondernemer van het Jaar in 2019, stampte Get Driven uit de grond, een digitaal platform dat studenten inzet om zakenlui in hun eigen wagen te vervoeren, zodat zij tijd kunnen besparen. Een schot in de roos, want de dienst is populairder dan ooit. Na een lastige periode door covid realiseerde Get Driven de afgelopen maanden een groei van bijna 200% op maandbasis. In Oktober genereerde het platform meer dan €400.000 omzet en bijna 15.000 chauffeursuren per maand. Met de lancering van de nieuwe app willen ze een first mover zijn op de markt. De app brengt een technisch hoogstaand ecosysteem samen, geoptimaliseerd voor elke OS, met allerlei marketing features.

Er komen nu 2 opties. De Get Driven app voor klanten en de Driver app voor de drivers. Via geïntegreerde marketing automation kunnen we de klant zelfs nog persoonlijker benaderen. Voor de ontwikkeling van alle touch points hebben we Flutter gebruikt, legt Gunther uit, een Google technologie die extreem snel werkt en cross platform applicaties toelaat. Het voelt perfect aan als een app en niet als een website. Prioriteit naar de toekomst is de uitbouw van een Driver Loyalty programma om de drivers nog meer en beter te belonen.Ook de Locate My Car functionaliteit is een optie die snel zal volgen. Deze stelt de klant in staat om op elk ogenblik de locatie van zijn wagen op te vragen.

Over Get Driven
Get Driven is pionier in het drivers-on-demand segment. Een platform dat je toelaat een driver in jouw eigen wagen te boeken waar en wanneer je wil. Get Driven lanceerde de eerste “wij rijden je in jouw wagen” app begin 2019 na ruim anderhalf jaar ontwikkelen. In 2020 werd een volledig softwareteam aangeworven en werden kantoren in Berlijn, London en Luxemburg geopend. Get Driven staat voor innovatie met een constante focus op service en gebruiksgemak.

Share on facebook
Deel via Facebook
Share on twitter
Deel via Twitter
Share on linkedin
Deel via LinkedIn
Share on pocket
Opslaan in Pocket
Share on whatsapp
Deel via WhatsApp
Share on email
Verstuur per e-mail

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief

Gerelateerde artikels.

Employee Engagement

7 op 10 Belgen fier op hun job

Blue Monday komt eraan, maar gelukkig toont internationaal onderzoek van SD Worx aan dat Belgen, net als de Nederlanders overigens, hun job graag doen. 2 op de 3 Belgen voelen

Wellbeing in HR

Mentaal welzijn onder hoogspanning

In dit Spotlight-dossier gaan we op zoek naar hefbomen om enerzijds de instroom van langdurig zieken af te remmen en anderzijds tot een meer effectieve en duurzame re-integratie van langdurig

© 2022 Alle rechten voorbehouden. Website gemaakt door Kreatix. In opdracht van LICEU BVBA

#ZigZagHR