ATOSS Software breidt uit naar Frankrijk 

ATOSS Software, de specialist in workforce management die sinds 2021 ook actief is in België, heeft in Parijs een 15e Europese vestiging geopend. Daarmee onderstreept het HR Tech bedrijf zijn ambities op het continent. ATOSS Groep groeide vorig jaar met 17%, en in België zelfs nog sneller. De Brusselaar Mitch Goovaerts, vandaag al aan het hoofd van ATOSS Belux, krijgt ook de verantwoordelijkheid van ATOSS’ activiteiten op de Franse markt.

Over de hele wereld maakt ATOSS het voor organisaties mogelijk operationeel efficiënt en tegelijk empathisch en humaan te zijn. Met zijn software voor het beheer van arbeidstijden hebben middelgrote en grote bedrijven controle over hun personeelsplanning, die ook flexibeler wordt voor de werknemer. Het verhoogt de productiviteit en zorgt ook voor een grotere werknemerstevredenheid en een grotere aantrekkelijkheid voor werkgevers.

“Met de geplande arbeidsmarkthervorming door de overheid zien we een groot potentieel in Frankrijk. Ons team van specialisten in Parijs staat klaar om bedrijven te begeleiden bij de modernisering van hun arbeidsplanning en duurzame werkomstandigheden. Het is ons gelukt om in België snel een succesverhaal te schrijven, dat willen we nu ook realiseren in Frankrijk”, zegt Mitch Goovaerts, Head of Sales Belux en Frankrijk.

De Franse overheid wil met haar ‘Pacte de la vie au travail’ naar een volledige tewerkstelling tegen 2027. Anderzijds bereikt het tekort aan geschoolde werknemers nieuwe hoogten. Volgens het arbeidsmarktonderzoek ‘Pôle emploi 2023’ beoordelen bedrijfsleiders 61% van hun aanwervingen als ‘moeilijk’. Economen erkennen dat de prioriteiten van Franse medewerkers sterk geëvolueerd zijn de voorbije 40 jaar. Werknemers hechten nog meer waarde aan goede arbeidsomstandigheden en een evenwichtige werk-privébalans. Als bedrijven aantrekkelijk willen zijn voor de moderne arbeidsmarkt, is een flexibele organisatie van werktijden van strategisch belang. Zo kunnen ze rekening houden met de individuele behoeften van alle leeftijdsgroepen.

ATOSS excelleert met name in workforce management voor internationaal opererende bedrijven. Met zijn cloudtoepassingen zijn klanten zeker dat ze lokale wetgeving in verband met arbeidstijden in verschillende landen respecteren. Ruim 15.000 bedrijven van alle groottes en sectoren in meer dan 50 landen maken gebruik van ATOSS. Klanten zijn onder meer Barry Callebaut, Coca-Cola, Decathlon, Douglas, Heineken, Hornbach, Leica, Lufthansa, Sixt, Stihl, Veolia en W.L. Gore & Associates.

“Frankrijk is een belangrijke motor voor innovatie in de wereld. Door de economische volatiliteit, het tekort aan vaardigheden en hybride werkmodellen is operationele flexibiliteit van existentieel belang voor bedrijven. Sinds de pandemie worden werktijden ook almaar meer individueel bepaald. Daarvoor is een flexibile aanpak en dus digitaal personeelsmanagement nodig”, zegt Dirk Häußermann, Co-CEO bij ATOSS.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER