Acerta benoemt Julie Fobe tot Managing Director HR

Op 16 mei begon Julie Fobe bij Acerta aan een nieuwe uitdaging, ze werd er benoemd tot Managing Director HR. Acerta en Julie hebben samen al een mooi parcours afgelegd. In 2014 kwam Julie van Hudson over naar Acerta Consult, als Senior HR Professional Organization & Reward. In 2015 schoof ze door naar de functie van Director Talent Management, een rol waarin ze aan de wieg stond van de uitwerking van een hr-strategie geënt op Acerta’s cultuur en de Acerta-waarden Klantgedreven Performantie, Fierheid, Durf en Samen sterk. In juni 2021 nam Julie de rol van Senior HR Business Partner op. En sinds kort is ze dus Managing Director HR.

Julie Fobe: “Als Managing Director HR wil ik enerzijds de continuïteit van ons hr-beleid waarborgen en anderzijds op een doortastende, creatieve manier bakens verzetten. Ik wil Acerta als een sterke organisatie en aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt positioneren. Intern wil ik onze baseline – de kracht van mensen – graag interpreteren als de VEERkracht van mensen. De actuele context – hybride werken, arbeidskrapte, snelle innovaties – daagt naar mijn aanvoelen vooral onze Fierheid en onze Samen Sterk-ambitie uit. Mensen willen fier kunnen zijn op hun job(inhoud) en op hun werkgever. Ze willen dat beide relevant zijn en duurzaam in de brede zin van het woord. Wij zijn als moderne organisatie koploper en koploper willen we ook blijven. Acerta heeft vandaag al een mooi hr beleid, we moeten durven kritisch te zijn. Op onze lauweren rusten is geen optie.”

Christophe Deroose, CEO van Acerta: “Zonder extra druk te willen leggen op de schouders van Julie: HR is geen ‘nice to have’ meer, als het dat al ooit zou geweest zijn. Julie is de geknipte persoon om de prioritaire rol van HR waar te maken. Ze kwam bij Acerta binnen langs de businesskant, als consultant, waar ze talentbeleid op de kaart heeft gezet. Daarna heeft ze meegewerkt aan het uitzetten en verankeren van onze eigen cultuur en waarden. Julie gaf al aan dat ze een beleid wil voeren niet vanuit de trends, maar vanuit dat wat de business nodig heeft, wel, haar traject bij Acerta maakt dat zij de juiste ervaringen heeft om dat te doen. En omdat Julie Acerta door en door kent, kan zij bovendien sneller schakelen dan gelijk wie anders dat zou kunnen doen. Dat is zeker een voordeel, want de uitdagingen waar alle ondernemingen voor staan, zijn uiteraard ook onze uitdagingen. Ikzelf en onze medewerkers kijken ernaar uit hoe Julie ons verder zal gidsen. We wensen haar alvast alle succes!”

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER