Een positieve Employee Experience geeft je medewerkers hun betrokkenheid een flinke boost. En daar voel je de return van, ook financieel, zeker op een krappe arbeidsmarkt in een snel veranderende en bovendien economisch verontrustende context.
En hoewel Employee Experience in nagenoeg alle organisaties op de agenda staat, stellen we vast dat het, zelfs bij grote bedrijven, nog te vaak geïsoleerde initiatieven zijn vanuit HR, die niet gelinkt zijn aan de strategische ambities van de organisatie en daardoor niet op een duurzame manier uitgevoerd worden.
Wat zien we vandaag?
- HR trekt Employee Experience alleen;
- Er wordt te snel gefocust op procesoptimalisering of toolselectie;
- Organizational readiness wordt niet in rekening gebracht;
- Beslissingen rond Employee Experience projecten worden top down, louter vanuit management perspectief gedreven, waardoor ze niet aansluiten bij de reële noden van de medewerkers;
- Beslissingen worden genomen louter op basis van surveys,…
Samen met delaware nodigde #ZigZagHR zes HR directors uit op de Kantoorboot in Gent om dieper in te gaan op deze uitdagingen en om inspiratie te tanken bij elkaar.
In onderstaande whitepaper reiken we zes hefbomen aan om tot een gedeelde, bedrijfsbrede Employee Experience visie en strategische aanpak te komen:
- Hefboom 1 Vertrek van de Customer Experience
- Hefboom 2 Beter een timelapse dan een foto
- Hefboom 3 Employee Experience als raamwerk
- Hefboom 4 Manage expectations
- Hefboom 5 Neem (80% van) de business mee in bad
- Hefboom 6 Ga niet (altijd) voor een revolutie
Schoven mee aan rond de tafel:
- IMEC – Lisbeth Decneut | CHRO
- Delhaize – Illya Van den Borre | Senior Vice President HR & Corporate Affairs
- Telenet – Kris Legroe | Director Employee Services
- Nipro Europe – Bart Van Bambost | CHRO
- Amazon – Ann Winten | Social Relationships Manager BeNeLux
- Baloise – Els Overbergh | CHRO Baloise Insurance
- Voor Delaware: Kim Milants & Barbara De Vos
>> Je kan de whitepaper hier downloaden