Wat HR kan leren van ambassadeur marketing #157

Volgens Pablo Picasso moet een echte man in zijn leven drie dingen doen: een boom planten, een kind opvoeden en een boek schrijven. Een grote tuin en vier dochters later schreef Niels Vandecasteele dus een boek: Iedereen superfan, hoe je het verschil kan maken met ambassadeur marketing.

Niels is mede oprichter van het merchandising bedrijf Sunday. Daar bouwt hij ambassadeur marketingstrategieën voor google, Facebook, Tiktok, Booking.com, Bol.com, maar ook voor KMO’s en corporates.

Ambassadeurschap is de beste manier om de groei en succes van je bedrijf te voorspellen zegt hij. Net zoals merken en bedrijven van hun klanten ambassadeurs willen maken om te groeien, zo ook streven HR professionals ernaar om van hun medewerkers ambassadeurs te maken en te groeien.

We hebben het in deze episode van Brainpickings over de kracht van ambassadeurs marketing en hoe je dat kan inzetten voor jouw merk, en vooral wat jij daar als HR professional kan van leren. Want ik ga natuurlijk op zoek hoe we dat kunnen toepassen in HR. De ultieme bevestiging van je bedrijf is als klanten en medewerkers bereid zijn er kledij van te kopen, zegt Niels.

Kijk of luister je mee?

Deel via Facebook
Deel via Twitter
Deel via LinkedIn
Opslaan in Pocket
Deel via WhatsApp
Verstuur per e-mail

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief

Waarom abonneren

  • Verdiep jouw HR-kennis & verbreed jouw blik op de wereld
  • Iedere maand een HR thema in de kijker
  • Online toegang tot het HR archief
Aanrader

© 2022 Alle rechten voorbehouden. Website gemaakt door Kreatix. In opdracht van LICEU BVBA

#ZigZagHR