Unique blaast 50 kaarsjes uit!

In 2022 bestaat Unique 50 jaar. Het bedrijf viert haar gouden jubileum met een reeks klantenevents, een podcastreeks en een levensgrote banner op het hoofdkwartier in Antwerpen.

Unique werd in 1972 in Amsterdam opgericht als rekruteringsbureau. Al snel werden de diensten uitgebreid en kreeg het bedrijf ook in België voet aan de grond. Werving, selectie, projectstaffing, uitzendarbeid … Vandaag staat Unique paraat voor kmo’s in uiteenlopende sectoren met een brede waaier aan hr-services. Niet met nattevingerwerk, maar door een gerichte zoektocht naar de juiste cultural fit tussen werknemer en werkgever.

Een geslaagde match als hoeksteen

Doorheen de jaren is het hr-landschap grondig veranderd, maar Unique bleef trouw vasthouden aan haar authentieke bedrijfs-DNA. Het motto ‘Be you, be Unique’ wordt letterlijk in de praktijk gebracht. Unique kijkt verder dan het cv, maar focust op de persoonlijkheid en talenten van elke kandidaat. Maar ook de bedrijfscultuur van potentiële werkgevers wordt grondig gescreend. Zo komt men tot een geslaagde match op lange termijn, waarbij alle neuzen meteen in dezelfde richting staan. Een aanpak die loont: vorig jaar opende de hr-pionier maar liefst 15 nieuwe kantoren en werd het aantal medewerkers sterk uitgebreid.

“Wij zijn ervan overtuigd dat werknemers die zich goed voelen op de werkvloer, gelukkiger zijn én beter presteren. Daarom nemen we ruim de tijd om zowel onze kandidaten, als onze klanten echt te leren kennen.” – An Aelbrecht, General Manager.

Feestelijke plannen in het vooruitzicht

Een 50-jarig bestaan is niet elk bedrijf gegeven. Daarom laat Unique deze speciale mijlpaal niet zomaar passeren. Met tal van initiatieven maakt het bedrijf van 2022 een waar feestjaar. De toon is alvast gezet met een levensgrote banner op het hoofdkwartier in Antwerpen, die de 50ste verjaardag aankondigt.

Klanten, uitzendkrachten én vaste medewerkers vieren mee

Klanten zijn meer dan welkom om mee te vieren. Daarom lanceert Unique in april een podcastreeks met prominente medewerkers, zoals General Manager An Aelbrecht, rond thought leadership. In juni volgen enkele spetterende klantenevents. Bijzondere uitzendkrachten worden in februari in de bloemetjes – of beter: in de bubbels – gezet met een flesje cava, speciaal gepimpt naar aanleiding van de 50ste verjaardag. En uiteraard mogen ook de Unique Starbrand-medewerkers niet ontbreken. Eind april wordt er een groot kick-offevent georganiseerd. Als kers op de taart heeft het bedrijf de komende maanden nog verschillende verrassingen in petto.

“Zonder onze trouwe klanten, gedreven uitzendkrachten en medewerkers zouden wij hier vandaag niet staan, en dat beseffen we goed. Reden te meer om hen te bedanken en actief te betrekken in onze feestelijkheden!” – An Aelbrecht, General Manager.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER