Strategy in turbulent times

Een podcast over bedrijfsstrategieën deze keer, speciaal voor business savvy HR professionals want business acumen is natuurlijk fundamenteel om toegevoegde waarde te kunnen leveren aan jouw organisatie.

Lesley Arens kruipt daarvoor schaamteloos in het hoofd van Kurt Verweire, Professor of Management Practice en partner aan Vlerick Business School, Doctor in de Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en gespecialiseerd in de ontwikkeling en implementatie van bedrijfsstrategieën. Hij schreef tal van bekroonde casestudies, ontwikkelde hands-on toolkits en frameworks die organisaties waardevolle inzichten geven in hoe strategie een drijfveer is voor prestaties. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Six Batteries of Change, het boek dat de meeste ervaren HR professionals ongetwijfeld heel goed kennen en dat Kurt Verweire samen met Geert Letens en wijlen Peter De Prins schreef.

En er is een nieuw boek: Strategy in Turbulent Times. Over de impact die de complexe, turbulente wereld van vandaag heeft op strategieën. Kurt Verweire is een koele minnaar van SWOT analyses. Een Strategic Waste Of Time, zegt hij. Bedrijven ontwikkelen een heleboel opties, maken daar financiële analyses voor, proberen die vervolgens verkocht te krijgen aan senior management, maar er gebeurt weinig tot niets mee. Hoe het dan wel moet? Dat ontdek je in deze aflevering van Brainpickings!

Veel kijk- en luisterplezier!

💡 Je kan het boek ‘Strategy in turbulent times’ hier bestellen

Bekijk of beluister onze podcasts op

Ook interessant

BEKIJK OF BELUISTER MEER