Snel leercontent aanmaken met artificiële intelligentie

MobieTrain kondigt een belangrijke update aan van zijn AI-aangedreven leerplatform. Er komt een nieuwe functie om veel sneller leercontent en trainings te ontwikkelen en medewerkers nog sneller in te werken (AI Content Generation-tool). Een andere nieuwe functie moet interactie en cohesie tussen collega’s vergemakkelijken en sociaal leren ondersteunen (Community Chat). MobieTrain wordt zo een all-in-one platform waarmee frontliniemedewerkers nog sneller bijleren en eenvoudig met elkaar communiceren om hun prestaties op de werkvloer te verbeteren.

“Onze klanten in met name retail en horeca maar ook andere sectoren zijn op zoek naar oplossingen om personeelstekorten en andere uitdagingen op de arbeidsmarkt het hoofd te bieden”, zegt Chief Product Officer Johan Dek.

“De onboarding van nieuwe medewerkers moeten sneller en efficiënter, minder generiek en meer op eigen maat. Daarvoor hebben we nieuwe functies toegevoegd aan MobieTrain. Zo is er nu AI Content Generation, waarmee klanten de ontwikkeling van nieuwe leermodules en trainings terugbrengen van weken naar seconden. Daarnaast lanceren we Community Chat, een nieuwe functie waarmee het gemakkelijker wordt om relaties op te bouwen in een bedrijf en te leren van je ervaren collega’s. Deze belangrijke update van MobieTrain versterkt de teamdynamiek, de betrokkenheid en prestaties van medewerkers. Ze geraken sneller ingewerkt en blijven ook aan boord.”

Snel leercontent aanmaken met artificiële intelligentie

De nieuwe AI Content Generation-functie laat opleidings- en HR-medewerkers toe om snel en efficiënt nieuw trainingsmateriaal te ontwikkelen, op maat van hun bedrijf, medewerkers en hun specifieke rol. De door AI aangedreven MobieTrain-tool analyseert alle bestaande content en converteert die in nieuwe, interactieve leerpaden of onboardingmodules. Medewerkers moeten vaak veel informatie verwerken en met leerpaden op maat kunnen managers dat leerproces alvast meer structureren en individualiseren.

Bovendien is het na die onboarding net zo belangrijk om medewerkers betrokken te behouden. Nieuwe, relevante content voor hun rol zorgt ervoor dat het team altijd up-to-date en goed voorbereid blijft. Bedrijven kunnen hun bestanden met nieuwe of aangepaste procedures uploaden, waarna de content tool in enkele minuten voor nieuw trainingsmateriaal zorgt.

Sociaal leren

Tijdens hun eerste weken zijn er voor nieuwe medewerkers nog vele onbekende gezichten en is het niet altijd duidelijk bij wie ze terecht kunnen met bepaalde vragen. Bedrijven zoeken naar oplossingen om dat sociale contact tussen collega’s te vergemakkelijken.

Daarom is er nu Community Chat in MobieTrain die de sociale afstand tussen collega’s verkleint. Zo bevordert MobieTrain gerichte communicatie en samenwerking en stimuleert het een meer informele kennisuitwisseling. Medewerkers in het veld stellen vragen of delen tips over dagelijkse taken en uitdagingen, teams geven realtime feedback op projecten of ideeën, enzovoort. Met community chat kunnen managers ook chatgroepen aanmaken voor specifieke teams of projecten.

AI Content Generation en Community Chat vernieuwen de employee experience, vanaf de eerste dag maar ook op de langere termijn. MobieTrain verhoogt de productiviteit en zorgt voor een moderne werkcultuur. “En een positieve employee experience zorgt ook voor een hogere retentie. Het heeft ook een positieve impact op de klantervaring”, besluit Johan Dek.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER