Overtuigd om de manier waarop HR-teams werken voor eens en voor altijd te kunnen veranderen, lanceert de Belgische startup Altworx vandaag haar revolutionair AI-platform. Deze slimme tool neemt de rompslomp van dagelijkse support taken grotendeels uit handen, waardoor HR teams kunnen focussen op wat écht telt: hun mensen.
Altworx als gamechanger voor HR
Stel je voor dat je als medewerker op elk uur van de dag een accuraat antwoord op je HR-gerelateerde vraag kan krijgen… Altworx combineert de kracht van AI met de Belgische en sectorale sociaaljuridische wetgeving, aangevuld met de eigen, interne bedrijfsdata. Het resultaat? Een hyper-gepersonaliseerde oplossing die altijd up-to-date is. Altworx pikt 80% van alle vragen op, wat resulteert in een tijdswinst van 15-20 uur per HR medewerker. Dankzij de unieke technologie levert het platform zelfs met minimale input, precieze en betrouwbare feedback, alles in een streng beveiligde omgeving.
“Wij maken het verschil met de gepatenteerde Meaning Augmented Generation (MAG) technologie, waarop onze applicatie gebouwd is.” zegt Indy Van Frausum, Strategic Lead bij Altworx. “Anders dan bij reguliere chatbots neemt onze tool de semantiek die achter tekstuele data schuilt mee, waardoor de gestelde vraag niet alleen beter geïnterpreteerd wordt, maar bovendien ook het antwoord veel accurater, gedetailleerder en genuanceerder.”
Bringing the human back to HR…
Maar gaan HR teams dan niet de voeling met de werkvloer verliezen? “Quite the opposite!” zegt Indy. “Met Altworx laten we HR net méér HR zijn. Onze oprichters komen allen uit de HR Consultancy wereld en vanuit die ervaring merkten we in vele bedrijven hetzelfde fenomeen: ontplofte mailboxen en HR teams die tot over hun oren ondergesneeuwd zitten in de vele en repetitieve vragen van medewerkers. De info en procedures zijn meestal wel voorhanden, maar medewerkers vinden hun weg ernaartoe niet of wensen toch een instant en kant-en-klaar antwoord. Dat moest efficiënter kunnen, zo vonden wij. We hebben dit platform ontworpen om HR-teams te bevrijden van die administratieve ballast. Zo krijgen ze eindelijk tijd en ruimte voor die tactisch-strategische vraagstukken waarmee ze écht het verschil kunnen maken. Herhaaldelijk dezelfde vragen rond verlof of de car policy beantwoorden zorgt namelijk niet voor een betere werknemerservaring. Inzetten op een strategisch welzijnsbeleid binnen je onderneming, doet dat dan weer wel.”