Liefde als kritische succesfactor voor je organisatie #132

Liefde is… voor altijd samen blijven. Dat is één van de meest populaire cartoons van Kim Casali. De ontnuchterende realiteit is evenwel dat niet liefde, maar geld mensen bij elkaar houdt. Dat blijkt uit het European Consumer Payment Report van 2020. Het zijn met andere woorden financiële kopzorgen die mensen ervan weerhouden om uit een ongelukkige relatie te stappen. Geld, of we dat nu graag horen of niet, houdt koppels én professionals blijkbaar in een dubbele gouden kooi. Gelukkig bewijzen uitzonderingen altijd de regel.

We gaan het in deze aflevering over liefde hebben en over engagement. Ik kruip daarvoor in het hoofd van Nathalie Arteel, co-ceo van het gelijknamige familiebedrijf Arteel, de Belgische pionier en marktleider in Employee Experience. De Arteel Group is actief in heel Europa en werkt voor 82% van de Beste Werkgevers.

Wat baten loon en voordelen als de liefde ontbreekt, zegt Nathalie. Ze ziet liefde als bondgenoot om medewerkers te engageren. Liefde als basis voor een gezonde (financieel, mentaal en fysiek) organisatie? Dat ontdek je in deze episode van Brainpickings.

Veel kijk- en luisterplezier!

Deel via Facebook
Deel via Twitter
Deel via LinkedIn
Opslaan in Pocket
Deel via WhatsApp
Verstuur per e-mail

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief

Waarom abonneren

  • Verdiep jouw HR-kennis & verbreed jouw blik op de wereld
  • Iedere maand een HR thema in de kijker
  • Online toegang tot het HR archief
Aanrader

© 2022 Alle rechten voorbehouden. Website gemaakt door Kreatix. In opdracht van LICEU BVBA

#ZigZagHR