Nieuwe one-stop-shop voor employer branding: doffice

House Of Recruitment Solutions BV (HORS BV), de joint-venture tussen Mediahuis en DPG Media, lanceert op 4 juni een nieuw merk: doffice. Doffice helpt bedrijven met hun employer branding strategie en mediaplan. Met als doel om zowel de retentie van hun talenten als het aantal kwalitatieve sollicitaties te verhogen.

Jobat heeft al jarenlang een sterke markt- en merkpositie op het vlak van rekrutering, employer marketing en jobbeurzen, en dit zowel vanuit Jobat.be als vanuit de nieuwsmerken van DPG Media en Mediahuis. “Met doffice gaan we next level en zullen we ook de employer branding strategie van organisaties voor onze rekening nemen”, stelt Hannelore Geldhof, head of doffice.

Na de lancering telt HORS BV vier initiatieven met impact op human resources: Jobat, HR Gala, Baanbrekende Werkgever en doffice. Dit vierde merk past perfect in de strategie van HORS BV om bedrijven te begeleiden in hun zoektocht naar talent.

Logisch vervolg

De aankondiging van doffice is een logische evolutie. “Talloze bedrijven hebben de voorbije jaren hun werkgeversmerk versterkt via de mediakanalen van Jobat. Ze werden hierbij bijgestaan door het team achter EBC Studio Powered by Jobat. Met het ontstaan van doffice wordt het team sterk uitgebreid om de extra diensten en mediakanalen mee te ondersteunen”, geeft Hannelore aan.

Doffice wordt gelanceerd op 4 juni 2024 en dit tijdens een lanceringsevent in Gent. Het logo van doffice wordt daar in primeur onthuld. En bovenal gaat de lancering gepaard met de voorstelling van een groots kandidatenmarktonderzoek, opgezet door doffice en
in samenwerking met Ipsos.

Data maken het verschil

“In de projecten die doffice met bedrijven uitwerkt, wordt de kracht van exclusieve profieldata als uniek ervaren. En dit door de combinatie met de expertise van het team en inzichten uit de kandidatenmarkt”, stelt Jana Costers, head of employer branding strategy bij doffice. “Koppel hieraan de mediakennis en de goesting om elk bedrijf te helpen, en je maakt het verschil!”

Antwoorden op vragen uit de markt

De vraag naar employer branding advies is fors gegroeid de laatste jaren. Het grote aandeel knelpuntberoepen verklaart deze vraag. Bedrijven zetten enerzijds sterker in om talenten aan zich te binden door een doordacht retentiebeleid. Anderzijds trachten ze nieuwe talenten te overtuigen om voor een bepaalde werkgever te kiezen via een sterker werkgeversmerk. doƯice begeleidt bedrijven op al deze domeinen.

“Ik ben trots op Hannelore en haar team om de ambitie te tonen en op het gaspedaal te duwen om nog meer bedrijven te helpen in deze uitdagende arbeidsmarkt”, benadrukt Mark Maldeghem, algemeen directeur HORS BV.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER