De Callens Group stopt met aanwerven. Of toch niet?

De Callens Group – gespecialiseerd in industriële warmte- en luchttechniek – stopt per direct met aanwerven. Althans, in die woorden. De Waregemse bedrijvengroep, met vestigingen in heel België en Nederland, lanceert een vurige campagne om nieuw talent aan te wakkeren en aan te trekken. Wie vastgeroest zit in zijn job, brengt de Callens Group weer in beweging. Met in totaal 40 boeiende vacatures. En de family of fire – dat zijn de medewerkers – als visueel boegbeeld van de campagne.

‘Callens wakkert je aan’ – een frisse wind in employer branding

Geen klassieke jobadvertenties meer bij de Callens Group, wel een vonk die overslaat. Met de nieuwe employerbrandingcampagne ‘Callens wakkert je aan’ laat de groep zien dat rekrutering meer mag zijn dan een checklist met profielen en competenties. Hier draait het om karakter. Gedrevenheid. En de wil om samen te bouwen aan innovatieve installaties die écht het verschil maken in de huidige, complexe energietransitie.

“We zoeken geen cv’s. We zoeken mensen met vuur in hun buik,” verklaart HR-directeur Tommie Duyvejonck. “Techniek kun je leren, maar gedrevenheid en verantwoordelijkheidszin zitten vanbinnen. Daarom willen we kandidaten eerst raken. Hen doen stilstaan bij wat hen drijft. Pas dan volgt de klik met onze vacatures.”

Echte gezichten en verhalen, recht uit het hart

De campagne zet volop in op échte mensen en échte verhalen. Geen AI-creaties of stockfoto’s. Wel authentieke collega’s van vlees en bloed wiens uitstraling het allemaal zegt. Een sterk staaltje storytelling dat niet alleen de employer brand versterkt, maar ook perfect aansluit bij de cultuur van de Callens Group: warm, no-nonsense en trots op wat ze doen.

Gezonde groei in cijfers en mensen

Zowel de omzet als het aantal collega’s gaan al jaren in stijgende lijn. In 2024 klokte de Callens Group af op een omzet van 80 miljoen euro met 275 collega’s. Dankzij de pioniersmentaliteit en een scherpe focus op innovatieve technologieën weet de groep zijn positie als referentie in de industriële warmte- en luchttechniek voortdurend te versterken.

Maar technologie op zich is nooit genoeg – het zijn de mensen die de installaties ontwerpen, opbouwen en onderhouden die het verschil maken. En precies daarom blijft de groep investeren in extra menskracht: geëngageerde medewerkers die klaarstaan om samen impact te maken.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER

Schrijf je in op de #ZigZagHR-Nieuwsbrief

  • Iedere dinsdagochtend om 8u00 in jouw mailbox
  • Ideeën, inspiratie, best & next practices over (de toekomst van) HR
  • Waarmee jij aan de slag kan in jouw organisatie of HR team