Verzekeraar Baloise lanceert haar vernieuwende Employer Branding-campagne met de slogan: ‘Jij zeker!’. In een tijd waarin de zoektocht naar hooggekwalificeerde professionals en talenten meer dan ooit belangrijk is, heeft Baloise ervoor gekozen om een frisse en inspirerende benadering te hanteren om nieuw talent aan te trekken. Vanaf dit najaar zal Baloise het straatbeeld en de sociale media beheersen.
Deze campagne, die haar oorsprong vindt in België, heeft zich inmiddels verspreid over de hele groep Baloise en zal ook worden gelanceerd in Zwitserland, Duitsland en Luxemburg. Met de centrale vragen ‘Kan ik het verschil maken in een groot bedrijf? Kan ik mijn mening uiten? Zal ik de kans krijgen om mezelf te blijven ontwikkelen in mijn nieuwe functie?’ richt de campagne zich rechtstreeks tot de zorgen en twijfels van potentiële kandidaten, met een overtuigend antwoord: ‘Jij zeker!’.
Persoonlijke verhalen bieden inspiratie en zekerheid
De ‘Jij Zeker!’-campagne begint met het verkennen van de gedachten van potentiële kandidaten. Vragen die ze misschien niet durven te stellen aan hun toekomstige werkgever worden direct aangepakt. Vervolgens delen medewerkers in video’s hun diverse ervaringen, van starters tot ervaren professionals, waarmee wordt aangetoond dat bij Baloise iedereen kansen krijgt en gewaardeerd wordt voor wie ze zijn.
Het doel van deze ambitieuze campagne is duidelijk: talent overtuigen om voor Baloise te kiezen. Door op een authentieke en optimistische wijze te communiceren over zaken die cruciaal zijn voor toekomstige medewerkers, wil Baloise zich profileren als een werkgever die twijfels over de werkvloer wegneemt en mogelijkheden biedt voor groei en ontwikkeling, zelfs in onzekere tijden. Het is niet de eerste keer dat Baloise vernieuwend uit de hoek komt op vlak van Employer Branding. Dit voorjaar nog werd het zij-instromersproject ‘Baloise Jobswitch’ genomineerd voor een prestigieuze L&D-Award.
Baloise bevestigt zo niet alleen haar positie als een betrouwbare partner voor haar klanten, maar ook als een aantrekkelijke werkgever die talent omarmt en alle kansen geeft. .
‘Jij zeker’ beheerst in het najaar het straatbeeld, de treinstations en de sociale media
Dit najaar start de tweede fase en gaat de campagne live, het begin van een internationaal avontuur dat de kernwaarden van Baloise uitdraagt. De campagne zal een uitgebreide online aanwezigheid hebben via verschillende socialemediakanalen, waarbij boeiende en interactieve content wordt gedeeld om potentiële kandidaten te engageren en te informeren over de mogelijkheden binnen Baloise. Daarnaast zullen ‘Out of Home’-kanalen worden ingezet, met advertenties op strategische locaties zoals treinstations en drukke stadscentra.
‘Het ‘Jij Zeker!’-verhaal van Baloise gaat verder dan alleen deze campagne.’ verklaart Els Overbergh, CHRO bij Baloise. ‘Het vormt een breed Employer Brand-campagne dat de komende jaren verder zal worden uitgebreid, niet alleen in België, maar ook in andere landen waar Baloise actief is, zoals Duitsland, Zwitserland en Luxemburg.’