De ingrediënten voor de ultieme customer experience

In deze aflevering van Brainpickings kruipt Lesley Arens in het hoofd van Frederik Goossens, een van de drie founders van Poule & Poulette. Opgestart als een originele kippenafhaalwinkel in Brasschaat en uitgegroeid tot een succesvolle horecaketen in casual dining. Met een groeiend netwerk aan locaties heb je natuurlijk een gemotiveerd, geëngageerd en goed opgeleid medewerkersbestand nodig.

Maar op een krappe arbeidsmarkt is het moeilijk om medewerkers te vinden, duurzaam aan je te binden, zeker in de horeca. Ook Guy Van Neck, CEO en founder van Mobietrain schuift mee aan. Met hun game based micro-learning platform helpen ze bedrijven – zoals Poule & Poulette – om hun frontline medewerkers te trainen zodat ze die customer experience ook kunnen waarmaken.

In de horeca werken mensen soms slechts één dag per week voor je bedrijf. Daarom is het des te belangrijker dat iedereen een goede onboarding krijgt, het verhaal achter het bedrijf leert kennen en – aan de hand van microlearnings – specifieke training krijgt tijdens (de pauzes op) het werk. De tijd die een manager op leidinggevende hiermee uitspaart, kan ingezet worden voor coaching on the job.

Om internationaal te kunnen schalen heeft Mobietrain zich de afgelopen jaren gespecialiseerd in een aantal sectoren waar medewerkers een grote impact hebben op customer experience (zoals de horeca, hospitality, retail). Dat heeft ertoe geleid dat ze zich meer als performance enablement tool zien dan louter een training tool: educate – enable – engage.

Veel kijk- en luisterplezier!

Bekijk of beluister onze podcasts op

Ook interessant

BEKIJK OF BELUISTER MEER