Doccle is vandaag, 10 jaar nadat het opgericht werd, een vrij bekende naam in ons land. Het wordt door 2 op 3 gezinnen gebruikt en daarmee is de ‘digitale archiefkast’ al goed ingeburgerd bij particulieren. Je kan er documenten, facturen en loonbrieven bijhouden en beheren, het doet ook dienst als administratie assistent zodat je geen enkele betaling mist én alles wordt veilig opgeslagen in een digitale kluis.
Ook HR is op zoek naar meer efficiëntie en digitalisering van haar administratie. Ik ontmoet dagelijks HR professionals die klagen over tijdrovende administratieve taken en verplichtingen waardoor er te weinig tijd overblijft voor HR strategie, en daar ligt natuurlijk net hun grootste toegevoegde waarde. Bovendien staat HR onder druk om zorgvuldiger om te gaan met data van hun medewerkers.
In een driedelige podcastreeks gaan we in gesprek met Bram Lerouge, CEO van Doccle. We doorlopen met hem de employee journey doorlopen en toetsen af in welke mate in elke fase tijd bespaard kan worden door processen en workflows te digitaliseren waardoor het HR team tijd wint en ontzorgd wordt.
In deze aflevering zoomen we in op de grootste uitdagingen waar HR mee worstelt als het gaat over delen, beheren, archiveren en distribueren van administratie & data naar medewerkers toe en hoe Doccle daarin kan ondersteunen en ontzorgen.