TRIXXO Dienstencheques neemt ‘Schoonmaakzorg’ over en verwelkomt 650 nieuwe huishoudhulpen

TRIXXO Dienstencheques heeft vandaag de overname van ‘Schoonmaakzorg’ aangekondigd, die op 1 november van kracht werd. Deze stap betekent niet alleen een groei voor het bedrijf, maar ook de verwelkoming van 650 nieuwe huishoudhulpen die bij TRIXXO zullen aansluiten. Schoonmaakzorg heeft 11 kantoren verspreid over Limburg, Antwerpen, Vlaams-Brabant en West-Vlaanderen. Deze kantoren zullen nu worden geïntegreerd in het bestaande netwerk van TRIXXO Dienstencheques. Met deze overname verstevigt TRIXXO zijn positie als een van de topdienstenchequebedrijven in België, een sector die momenteel volop in ontwikkeling is, vooral met de aankomende veranderingen van de verschillende regeringen.

Schoonmaakzorg TRIXXO 112024

TRIXXO is verheugd om de medewerkers van Schoonmaakzorg te verwelkomen in haar team. Al jarenlang zet TRIXXO in op schaalvergroting om de toekomstbestendigheid van het bedrijf te waarborgen en de sector te versterken. Met de aangekondigde veranderingen van de Vlaamse regering wordt deze strategie relevanter dan ooit.

“Het is voor ons essentieel dat de verhoging van 1 euro op de dienstencheques zowel aan de huishoudhulpen als aan de dienstenchequebedrijven wordt toegekend. Dit is noodzakelijk om de leefbaarheid, rentabiliteit en toekomst van de hele dienstenchequesector te waarborgen. Op die manier kunnen we samen een sterke en toekomstbestendige sector opbouwen,” aldus Luc Jeurissen, zaakvoerder van TRIXXO Dienstencheques.

Focus op zorg en continuïteit voor medewerkers

Met de overstap naar TRIXXO Dienstencheques komen de huishoudhulpen terecht bij een van de grootste werkgevers in de sector, met intussen 11.000 huishoudhulpen. Hun huidige werkzaamheden en contracten blijven ongewijzigd, evenals de extralegale voordelen. Om de vertrouwde ondersteuning te waarborgen, stappen ook de 22 consulenten mee over naar TRIXXO Dienstencheques. Deze continuïteit in begeleiding zorgt ervoor dat huishoudhulpen kunnen blijven rekenen op de vertrouwde gezichten die hun werkzaamheden dagelijks ondersteunen, wat bijdraagt aan een stabiele en vertrouwde werkomgeving.

Zaakvoerster Natalie Nagy van Schoonmaakzorg heeft na 16 jaar in de dienstenchequesector besloten om een nieuwe uitdaging aan te gaan: “Voor ons bij Schoonmaakzorg is het van groot belang dat na de overname onze medewerkers met dezelfde zorg en aandacht worden behandeld. We hebben er alle vertrouwen in dat TRIXXO deze betrokkenheid voortzet, met zijn focus op een warme werkomgeving en de uitgebreide ondersteuningsmogelijkheden die het bedrijf kan bieden.”

TRIXXO benadrukt zijn inzet voor een mensgerichte benadering en waardeert het werk van de huishoudhulpen ten zeerste. Over de overname zegt Louise Arimont, Operationeel Directeur van TRIXXO Dienstencheques nog: “Huishoudhulp is een maatschappelijk waardevol beroep, en wij vinden het belangrijk om onze medewerkers met veel waardering te behandelen, want dat verdienen ze. Zo bieden we onder andere opleidingen aan, organiseren we een jaarlijkse familiedag, en zorgen we ervoor dat nieuwe collega’s na een overname zich snel thuis voelen. Dit zijn slechts enkele van de initiatieven die we nemen. Speciaal hiervoor hebben we een integratiemanager in dienst die als vast aanspreekpunt fungeert en een soepele overgang naar TRIXXO Dienstencheques begeleidt.”

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER