In deze spotlight reeks geeft Karen Celen, General Manager van Thalento, 5 redenen waarom het loont om in te zetten op assessments, zeker in tijden van crisis en arbeidsmarktkrapte. Dit is de tweede reden: Kiezen zonder verliezen: een goede match met je bedrijf en een positieve candidate experience
Op een competitieve arbeidsmarkt is het belangrijk om je als bedrijf te onderscheiden van de concurrentie en een aantrekkelijk imago op te bouwen. Een sterke employer branding is hier de sleutel.
Kandidaten hebben vandaag meer keuzemogelijkheden en zijn ze selectiever in het aannemen van opportuniteiten. Door een positief beeld te creëren als werkgever maak je het niet alleen mogelijk dat talenten voor jouw organisatie kiezen, maar ook dat ze willen blijven. Potentiële werknemers zijn nu eenmaal geneigd om te solliciteren bij een stabiel bedrijf met een aantrekkelijke imago en duidelijke aanwervingsprocessen.
Door niet alleen te focussen op het selecteren van de juiste kandidaat, maar ook op het bieden van een waardevolle ervaring, kan je een positieve reputatie opbouwen en de juiste talenten aantrekken. Door kandidaten het gevoel te geven dat ze gewaardeerd en gerespecteerd worden, ook als ze niet worden aangenomen, presenteer je jezelf als een professionele werkgever.
Online assessments spelen een belangrijke rol om jouw bedrijf een positief en aantrekkelijk imago te geven:
- Je laat zien dat je inzet op de juiste match en niet zomaar de eerste de beste aanwerft.
- Door assessments te gebruiken in je wervingsproces kan je talenten achterhalen, potentieel ontdekken en betrokkenheid verhogen.
- Je geeft het vertrouwen aan potentiële werknemers dat je wil investeren in het welzijn en de ontwikkeling van talenten.
- Je maakt duidelijk dat je ontplooiing serieus neemt.
- Bovendien kan je kandidaten iets teruggeven in de vorm van constructieve feedback waardoor ze inzicht krijgen in hun sterktes en potentieel.
Door assessments te gebruiken zorg je ook voor een betere candidate experience:
- Je geeft deelnemers de kans om hun vaardigheden en talenten te tonen doorheen het proces.
- Ze kunnen rekenen op een objectieve beoordeling en krijgen eerlijke kansen binnen het wervingsproces.
- De verkregen resultaten ondersteunen op hun beurt je aanwervingsbeslissingen en verkleinen drastisch het risico op een verkeerde aanwerving.
- De continuïteit van talenten die langdurig bij jouw organisatie verbonden zijn, in combinatie met laag verloop, dragen bij tot een positief imago en een sterke employer branding.
+++
Geef je aanwervingsprocessen en employer branding een boost door het gebruik van online assessments
Geloof je ons niet?
Neem de proef op de som en probeer het gerust zelf!
>> Vraag nu je gratis assessment aan op www.thalento.com.