Flexibele en duurzame mobiliteit: Auto-abonnement voor 30 dagen

Dribe, een toonaangevend auto-abonnementsbedrijf uit Denemarken, wil tegemoet komen aan de vraag in België naar een sterk digitaal gedreven concept voor eenvoudige en flexibele auto-abonnementen. Dat moet gebeuren in samenwerking met een Belgische autodistributeur.

België is een dynamisch en dichtbevolkt land met zo’n 11,7 miljoen inwoners. Volgens statistiekbureau Globalis zal de bevolking naar verwachting groeien tot zo’n 11,9 miljoen in 2030 en 12 miljoen in 2035. Dribe, een toonaangevend auto-abonnementsbedrijf uit Denemarken, richt zich nu op de dynamische stedelijke levensstijl in België door eenvoudige en flexibele toegang tot auto’s aan te bieden.

Dribe zal het :Dribe-concept en -IT-platform gaan uitrollen. Hiermee kunnen auto-abonnementen eenvoudig voor een periode van slechts 30 dagen worden afgesloten, waardoor een grote flexibiliteit en vrijheid ontstaat. Volgens algemeen directeur Jesper Hill-Kjærsgaard van Dribe is de eerste stap in het uitrolplan het sluiten van een franchiseovereenkomst met een autodistributeur in België.

De dynamische stedelijke levensstijl van de Belgen zorgt voor een enorme markt voor een flexibele mobiliteitsoplossing. Met het IT-platform van :Dribe creëren we flexibelere omstandigheden voor consumenten en bedrijven dankzij de zeer korte looptijd en snellere toegang tot auto’s, aldus Jesper Hill-Kjærsgaard.

Dit willen we doen in samenwerking met een Belgische autodistributeur die het dichtst bij de Belgische markt staat. Daarom hebben we een plug-and-play-model gecreëerd dat naast een efficiënt beheer van een uitgebreid wagenpark ook abonnementen met minimale handmatige tussenkomst en optimaal gebruik van hulpbronnen mogelijk maakt.

Een belangrijke mijlpaal

De plannen van het Deense Dribe om de Belgische markt te betreden, maken deel uit van het internationale expansieplan van het bedrijf. De internationalisering is nog maar net begonnen. De Griekse autodistributeur Kosmocar is de eerste in Europa die het concept en IT-platform van :Dribe in gebruik neemt. Yiannis Emirzas, CEO van Kosmocar, is optimistisch over de nieuwe samenwerking.

Met de franchiseovereenkomst zetten we een zelfverzekerde stap richting het doel om aan de behoefte aan een eenvoudige, flexibele en duurzame mobiliteitsoplossing te voldoen. Naast waardevolle knowhow biedt :Dribe ons een robuust hightech IT-platform en een plug-and-play-model dat eenvoudig te implementeren is, zegt Yiannis Emirzas. Hij voegt eraan toe:

Door een beproefd, klantgericht abonnementsmodel aan onze bestaande activiteiten toe te voegen, breiden we onze mobiliteitsdiensten uit en geven we klanten de mogelijkheid om hun eigen mobiliteitsbehoeften te definiëren. We kijken ernaar uit om deze reis te beginnen en de manier waarop mensen zich in Griekenland verplaatsen vorm te geven.

Dribe is eigendom van Semler Gruppen, een van de grootste spelers op de Deense automarkt. Volgens Ulrik Drejsig, CEO van Semler Gruppen, is de nieuwe franchiseovereenkomst een belangrijke mijlpaal.

In zijn meer dan 100-jarige geschiedenis heeft ons bedrijf voortdurend verandering in de automarkt meegemaakt. We hebben in het auto-abonnementsmodel van Dribe geïnvesteerd om een op relaties gebaseerde bedrijfsmethode te omarmen. We zijn nog geen vijf jaar op weg en zetten nu al de eerste belangrijke stap op de Europese markt. We zijn er trots op dat Kosmocar deze reis met ons gaat maken, zegt Ulrik Drejsig, waarna hij eraan toevoegt:

We hopen van harte een vergelijkbare sterke relatie op te kunnen bouwen met een franchisenemer in België die onze passie deelt om aan de huidige vraag van klanten naar snelle, eenvoudige en flexibele toegang tot auto’s te voldoen.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER