Boekentip: Does Your Brand CARE?

“This book will spark great conversations between Marketing and HR, making your company and brand more authentic, agile and simply better”, prijst Ann Caluwaerts, Executive Vice President People, Brand & Corporate Affairs bij Telenet. Het is niet gebruikelijk om een recensie te laten ontvonken met één van die vaak opgeblazen blurbs of soms tenenkrullende aanprijzingen op de achterflap. Voor Does Your Brand CARE? mag daar zonder gêne een uitzondering op gemaakt worden. Het boek zigzagt vrank en vrij tussen beide afdelingen, sloopt onderweg enkele al dan niet heilige bedrijfsmuren en woelt finaal een patroon naar boven dat de hele organisatie in de conversatie betrekt. Het gaat daarbij om niets minder dan de manier waarop business te doen in de huidige tumultueuze wereld en beyond.

De inzichten komen van Isabel Verstraete. Na een initiële carrière in reclame en marketing in België en de buurlanden, stichtte ze haar eigen strategisch consultancybureau in 2011. Toen de coronaramp bleef aanslepen, keek ze indringend naar de heel verschillende reacties van bedrijven. Haar conclusies bundelde ze in het acroniem CARE, dat staat voor Collaboration, Agility, Reliability en Empathy, vier principes die van toepassing blijken op bedrijven die erin slagen om vandaag succes te oogsten, in een omgeving van cassante crisis (pandemie) en toornige turbulentie (disruptie). Ze voegt er welsprekende, soms pijnlijke en altijd voyante voorbeelden aan toe. Ze tekent het kompas voor een succes-strategie.

3 tips om de interne samenwerking te verhogen

  1. Vervang je individuele bonussysteem door teambonussen.
  2. Geef een duidelijk doel en laat je medewerkers zelf beslissen hoe en met wie ze kunnen samenwerken om het te bereiken.
  3. Vraag je medewerkers ideeën over de manier waarop je bepaalde processen, producten en diensten kan herdenken en reorganiseren.

“Getting your people to work together as the best possible version of themselves and with contemporary tools and processes will make you a reliable and trustworthy employer. Understanding and acting on their needs, helping them surmount obstacles and clear hurdles, both within the company and in their private lives, will make you a more empathic company. Your people are really at the core of this model!”

XX FOTO 76 BOEKENCOVER Does your brand care Isabel Verstraete

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER