Waarom nieuwsgierigheid dé soft skill van de toekomst is #129

Nieuwsgierigheid. Daar gaan we het over hebben in deze episode van Brainpickings. Beter presteren door fouten, vragen, twijfel en verwondering. En ik kruip daarvoor in het hoofd van Hanne Janssens, content marketeer bij Cevora.

De afgelopen 10 jaar specialiseerde ze zich in leren en marketing. Ze begeleidde het onderzoek naar nieuwsgierig werkgedrag bij Belgische medewerkers in PC200. Cevora deed samen met Kessels & Smit in 2020 een onderzoek naar nieuwsgierig werkgedrag bij 1000 werknemers en werkgevers. En Hanne is er rotsvast van overtuigd dat nieuwsgierigheid dé soft skill is van de toekomst.

Was nieuwsgierigheid vroeger dan minder (niet) belangrijk?
Hoe kunnen we medewerkers uitdagen om nieuwsgierig te blijven?
Wat zijn de belangrijkste positieve effecten van nieuwsgierigheid?

Dat ontdek je dus allemaal in deze episode van Brainpickings

LEESTIPS & LUISTERTIPS

(1) Van kleine doorbraak naar grootschalige vernieuwing
(2) Maaike blogt
(3) the business case for curiosity
(4) Cevora-blog

Share on facebook
Deel via Facebook
Share on twitter
Deel via Twitter
Share on linkedin
Deel via LinkedIn
Share on pocket
Opslaan in Pocket
Share on whatsapp
Deel via WhatsApp
Share on email
Verstuur per e-mail

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief

Gerelateerde artikels.

Employee Engagement

7 op 10 Belgen fier op hun job

Blue Monday komt eraan, maar gelukkig toont internationaal onderzoek van SD Worx aan dat Belgen, net als de Nederlanders overigens, hun job graag doen. 2 op de 3 Belgen voelen

Wellbeing in HR

Mentaal welzijn onder hoogspanning

In dit Spotlight-dossier gaan we op zoek naar hefbomen om enerzijds de instroom van langdurig zieken af te remmen en anderzijds tot een meer effectieve en duurzame re-integratie van langdurig

© 2022 Alle rechten voorbehouden. Website gemaakt door Kreatix. In opdracht van LICEU BVBA

#ZigZagHR